ستار هاشمی خبر داد؛

امضای دو تفاهم‌نامه در زمینه کاربردهای 5G هفته آینده در ایران

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای دو تفاهم‌نامه در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G) در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه گفت: یکشنبه ۶ مهرماه دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل هوشمند در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا می‌شود.

وی درباره تفاهم‌نامه نخست توضیح داد: این تفاهم نامه میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به امضا می‌رسد. هاشمی گفت: هدف از این امضای این تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور و در بستر فناوری نوین به ویژه نسل پنجم ارتباطات است و در این زمینه از بستر ارتباطی شرکت ایرانسل استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی درباره تفاهم نامه دوم افزود: تفاهم بعدی بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایرانسل امضا می‌شود. هاشمی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین به صورت آزمایشی در منطقه آزاد کیش، عملیاتی خواهد شد و از قابلیت‌های اینترنت اشیا در این حوزه نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: با همکاری سایر اپراتورها، پیاده‌سازی سایر کاربست‌های تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات در صنایع مختلف نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
پارسی
۰۰:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
اینترنت 5G عامل مریضی است
آخرین اخبار