صدور حکم بازداشت ۸۲ نفر از اعضای پ ک ک از سوی دادستانی ترکیه

دادستانی ترکیه برای ۸۲ نفر از اعضای پ ک ک حکم بازداشت صادر کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آر تی، دفتر دادستانی کل ترکیه برای ۸۲ نفر از اعضای گروه پ ک ک (حزب کارگران کردستان) در ۷ استان این کشور به دلیل مظنون بودن در حملات ۲۰۱۴ که به مرگ بیش از ۳۷ نفر منجر شد، حکم بازداشت صادر کرد.

تی آر تی همچنین اعلام کرد پلیس ترکیه عملیاتی را علیه حامیان گروه پ ک ک بر سر آشوب‌های سال ۲۰۱۴ به راه انداخته است.
همچنین شماری دیگر از پایگاه‌های خبری گزارش دادند به عنوان بخشی از تحقیقات دادستانی کل ترکیه در خصوص اعتراضات سازماندهی شده‌ای که به بهانه کوبانی (عین العرب) در سال ۲۰۱۴ به وقوع پیوست، دستور بازداشت این ۸۲ نفر در ۷ استان این کشور صادر شده است.

در تاریخ ششم تا هشتم اکتبر ۲۰۱۴ در خشونت‌هایی که به نام «آشوب‌های کوبانی» شناخته می‌شود، اعضای پ ک ک و حامیان آن‌ها پس از درخواست این گروه، به خیابان‌ها آمدند.

گفتنی است حزب کارگران کردستان که به صورت مخفف به شکل (پ ک ک) نوشته می‌شود، نام یک گروه مسلح و چپگرا در منطقه کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به عنوان سازمان چریکی شناخته شده و به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه اقدام نظامی کرده است. این گروه که از سوی دولت ترکیه به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، همواره محل اختلافات زیادی میان ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار