فتوحی: نباید بیش از این برای برگزاری اردوی تیم ملی تعلل کرد/ انتظار داريم لیگ شمشیربازی به زودی آغاز شود

ملی پوش المپین سابر کشورمان از مسئولان ورزشی کشور درخواست کرد برای برگزاری اردوی تیم ملی و لیگ شمشیربازی چاره‌ای بیاندیشند.

محمد فتوحی ملی پوش سابر ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره شرایط این روزهایش عنوان کرد: چند وقتی است اردوی تیم ملی برگزار نشده و من هم تمریناتم را در باشگاه شخصی ام طبق برنامه‌های پیمان فخری سرمربی تیم ملی و مربی بدنساز دنبال می‌کنم. تمرینات حدودا هر روز به صورت آنلاین توسط کادر فنی چک می‌شوند و به صورت یک روز در میان تمرینات طراحی شده توسط کمیته ملی المپیک را دنبال می‌کنیم. بیشتر تمرکزمان روی تمرینات بدنسازی است و امیدوارم تمرینات تیم ملی هم به زودی آغاز شود.

تمرین در فضای باز به برگزاری زودتر از موعد اردوی تیم ملی کمک می‌کند

او درباره شائبه برگزاری تمرینات تیم ملی شمشیربازی در فضای باز عنوان کرد: در جریان تمرین در فضای باز نبودم و این هم راه حلی است تا اردو‌ها زودتر شروع شود و البته باید شرایط را سنجید، چون تمرینات شمشیربازی موقعیت خاص خود را می‌طلبد. با این حال باید تمرینات شروع شود و رقبای ما در حال آماده سازی و شروع تمریناتشان هستند و در ابتدای سال ۲۰۲۱ هم رقابت‌های شمشیربازی برگزار خواهد شد. بیش از این نباید برای برگزاری اردوی تیم ملی صبر کرد. ما تابع تصمیمات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستیم تا در اردو‌ها حضور پیدا کنیم. هرچقدر که شرایط مطلوبی هم داشته باشیم باید با هم تیمی هایمان در ارتباط باشیم.

 امیدواریم لیگ شمشیربازی به زودی آغاز شود

فتوحی درباره شروع احتمالی لیگ برتر شمشیربازی اظهار کرد: اگر بنا بر این است که  اردوی تیم ملی شمشیربازی شروع شود، ما انتظار داریم لیگ هم آغاز شود، چرا که منبع درآمد شمشیربازان اغلب از این راه است و گرچه درآمد زیادی هم از این راه نداریم و مطالبه ما برگزاری لیگ شمشیربازی است.

ضدعفونی تجهیزات شمشیربازی راه حل آسانی دارد

او در پاسخ به این سوال که چگونه ضد عفونی وسایل و تجهیزات شمشیربازی را انجام می‌دهد؟ بیان کرد: نمی‌دانستم که روی تجهیزات ما ویروس کرونا به مدت طولانی تری باقی می‌ماند، با این حال راه حل سختی نیست و الگو برداری از کشور‌های دیگر مشکل را با ضد عفونی در قبل و بعد از تمرین حل می‌کند. در برگزاری اردو‌ها هم ورزشکاران باید در محیط قرنطینه و کاملا ایمن قرار داشته باشند. اگر عزممان جدی باشد  ویروس مهار می‌شود. مردم زندگی با ویروس کرونا را یاد گرفته اند و باید اردو‌های ما هم به صورت مقطعی برگزار شود تا به شرایط خوبی برسیم.

المپین شمشیربازی گفت: از کادر فنی تیم ملی به ویژه پیمان فخری و مربی بدنسازمان، بابت تمام کمک‌ها و تلاشهایش ممنونیم که در این شرایط همواره حامی ما بودند.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار