فعالیت‌ حضوری مدارس به شرط رعایت اصول بهداشتی/ ۳۰ درصد دانش‌آموزان بوشهری گوشی هوشمند ندارند

معاون آموزش و پرورش بوشهر، رعایت اصول بهداشتی را شرط فعالیت حضوری مدارس عنوان کرد؛ اصولی که در همه مناطق ثابت و غیرقابل تغییر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین درتاج  معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی از ۱۵ شهریور بیان کرد: در حالات سه گانه قرمز، زرد و سفید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک اصل ثابت و غیر قابل تغییر برای فعالیت مدارس است و فعالیت‌های حضوری مدارس به شرط رعایت اصول بهداشتی امکان‌پذیر است.

او در خصوص شیوه فعالیت مدارس عنوان کرد: اولویت آموزش و پرورش، شیوه حضوری است، اما اگر دانش آموزان و اولیا به هر دلیل از حضور در کلاس‌ها خودداری کنند، خود را موظف می‌دانیم که با نظر شورای مدارس، فرایند آموزش را از طریق فضای مجازی دنبال کنیم.


بیشتر بخوانید


 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین گفت: دروس مهارتی شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای آموزش به صورت حضوری است و امکان تدریس مجازی وجود ندارد و مدارس هم باید برنامه ریزی داشته باشند که دانش آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های مهارتی شرکت کنند.

ثبت نام ۹۵ هزار و ۵۸۱ دانش آموز متوسطه در بوشهر

درتاج  ادامه داد: ۹۵ هزار و ۵۸۱ دانش آموز در مقطع اول و دوم متوسطه ثبت‌نام‌کرده‌اند که امسال روند ثبت‌نام‌ها ۵ درصد افزایش داشته است و این روند در سال‌های آینده افزایشی است.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت تلویزیون، لوح‎های فشرده آموزشی، و توزیع درسنامه تلاش می‌کنیم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل محروم نشود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که امسال ۱۸ هزار و ۴۱۶ نفر در آزمون سراسری در استان شرکت کردند، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۳ نفر زن  و ۶ هزار و ۷۱۳ نفر مرد  بودند.

خانواده‌ها از اصرار به گزینش رشته‌ای خاص بپرهیزند

درتاج با اشاره به اینکه ۴۰/۶ درصد از داوطلبان کنکور سراسری در استان در رشته علوم تجربی هستند، افزود: گرایش به رشته علوم تجربی در دختران نسبت به پسران بیشتر است که در این خصوص به خانواده‌ها توصیه می‌کنم برای انتخاب رشته تحصیلی فرزندانشان، علاقه و توانایی آن‌ها را ملاک قرار دهند و از اصرار برای گزینش رشته خاص دوری کنند.

او با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه و اشتغال بیان کرد: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دو مانع جدی برای توسعه هنرستان‌های استان هستند که امیدوارم با همراهی با تلاش بیشتر این موانع مرتفع شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به لزوم کیفیت بخشی به مدارس، عنوان کرد: تجمیع مدارس، مهم‌ترین کاری است که باید فرمانداران، بخشداران و مسئولان محلی تلاش کنند تا این کار در مدارس کم‌جمعیت به ویژه در روستا‌ها انجام شود.

درتاج در پاسخ به سوالی درخصوص کندی در فعالیت شبکه شاد گفت: ثبت نام ناقص دانش آموز در سامانه سناد، تغییر شماره تلفن همراه، و نقص در احراز هویت از دلایل کندی فعالیت شبکه شاد است که امیدواریم به زودی این مشکل که یکی ازدغدغه خانواده‌ها است، برطرف شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.