سی‌ان‌ان: ترامپ و سفیرانش اعتماد اروپا به آمریکا را از بین برده‌اند

پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت اقدامات رئیس‌جمهور و سفیران آمریکا در اروپا از جمله در موضوع ایران، موجب از بین رفتن اعتماد اروپایی‌ها به واشنگتن شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: بر کسی پوشیده نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. رئیس جمهور آمریکا طی چهار سال گذشته درباره برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اظهار نظرات مثبتی داشته و مدعی شده که اتحادیه اروپا برای اینکه از آمریکا سوء استفاده کند تشکیل شد؛ بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از فرستادگان و سفرای او در کشور‌های اروپایی به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که چندان هم دیپلماتیک نیست.

در هفته گذشته سفیر آمریکا در هلند میزبان مراسمی برای حزبی راستگرا و افراطی و مخالف مهاجرت در سفارت بود. یک نشریه هلندی هدف از برگزاری این مراسم را جمع‌آوری کمک مالی برای این حزب توصیف کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت این مراسم برای جمع آوری کمک مالی نبوده و صرفا جلسه پرسش و پاسخ بوده است.

یک نماینده سابق پارلمان هلند گفت: میزبانی مراسمی برای یک حزب سیاسی چه برای جمع‌آوری کمک مالی باشد و چه نباشد نشان‌دهنده حمایت سیاسی آمریکا از یک نقطه نظر خاص است. معمولا دیپلماسی تعامل بین دولتهاست نه ترویج یک دیدگاه خاص.

شبکه سی‌ان‌ان اخیرا گزارش داد تحقیقاتی درباره سفیر آمریکا در انگلیس بابت این اتهام که او از موقعیت خود برای نفوذ در مسابقات گلف استفاده کرده، در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


در آلمان هم موضوع مشابهی رخ داده است. ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در آلمان، پا در عرصه‌ای گذاشته که معمولا دیپلمات‌ها این کار را نمی‌کنند. به عنوان مثال چند ساعت بعد از شروع به کارش در این سمت در پیامی در صفحه توئیتر نوشت شرکت‌های آلمانی که با ایران کار می‌کنند باید فورا کار خود را متوقف کنند. هضم موضع سخت‌گیرانه ترامپ علیه ایران برای اروپا دشوار بوده است.

آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ روابطش را با برخی از کشور‌های اروپایی که متخلف محسوب می‌شوند و تهدیدی برای اتحاد این کشور‌ها هستند تقویت کرده است. به عنوان مثال ترامپ سال گذشته از نخست وزیر مجارستان در سفری که به واشنگتن داشت تقدیر کرد.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: آیا دیگر رابطه‌ای میان آمریکا و اتحادیه اروپا وجود دارد؟ به نظر می‌رسد فقط اختلاف نظر وجود دارد. در دوران ترامپ به نظر می‌رسد آن‌ها هیچ فرصتی را برای تضعیف اروپا از دست نمی‌دهند. آن‌ها بدون مشورت با ما اقدامات افراطی در خصوص موضوعاتی که منافع مشترک داریم مثل ایران و انتقال سفارت به قدس اتخاذ می‌کنند.

یک دیپلمات آلمانی گفت رفتار‌های ترامپ و دیپلماتهایش این برداشت را به همراه دارد که آن‌ها می‌خواهند اتحادیه اروپا را به دلیلی مجازات کنند. او گفت روند نزولی روابط بین دو طرف از قبل از روی کار آمدن ترامپ آغاز شده بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ترامپ اروپا را به هیچ عددی حساب نمیکند.
اروپا بیخود دنباله رو و برده امریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تو عکس خبری که چاپ ترامپ نشسته بقیه از شینزو آبه تا آنگلا مرکل و مکرو وایسادن حرف میزنن معلومه اروپا بقیه در قضیه برجام هیچ کاری نمی تونن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
شیاطین بر گرد شیطان بزرگ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
حداقل اینه که ترامپ برا خراب کاریاش هدف داره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ترامپ برای مردم آمریکا خیلی خوب بوده احتمال انتخاب دوباره اش هست
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۰۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ترامپ نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
در هر صورت مسئولین و شما گزارش گران باختید چون آنها با برنامه عمل میکنند و شما فقط حرافی و دنبال چرت و پرت و حیف بیت المال
ایکاش شما هم تعصب ترامپ را داشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
بیخود زور نزنید ترامپ حتما دوباره
انتخاب میشه
آخرین اخبار