لزوم همراهی مردم برای مبارزه با ویروس کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تهدید کرونا جدی است و باید همچنان بر این جدیت پافشاری کرد، لذا همراهی مردم در بخش‌های مختلف مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مراسم تجلیل وتکریم مدافعان حوزه سلامت به مناسبت هفته دفاع مقدس دردانشگاه علوم پزشکی استان کرمان برگزارشد.

امیرسرتیپ دوم  غلامعلیان ،فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش، امروز ششم مهرماه در مراسم تجلیل از مدافعان حوزه سلامت که به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش برگزارشد، گفت: یکی از پدیده‌های ممتاز تاریخ انقلاب هشت سال دفاع مقدس ودلاوری‌های نیرو‌های مسلح است .

او افزود: زمانی باید درعرصه تهدیدات سخت مرزها نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی ،بسیج  و مردم دست به اسلحه شوند و در جبهه دفاع انجام وظیفه کنند و در حال حاضر که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا است دفاع اصلی درعرصه سلامت انجام می شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش گفت: ارتش در انجام ماموریت‌ها در مقابله با کرونا اقدامات بسیار برجسته‌ای را در کشور و استان انجام داد و قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق در آغاز شیوع بیماری، در چهار شهرستان حدود ۱۴ ایستگاه پایش و غربالگری ایجاد و ۳۵ هزار نفر در این ایستگاه‌ها غربالگری اولیه شدند.

او تصریح کرد: ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و ادارات استان‌ها را به تناسب درخواست از ارتش انجام می شود و ارتش جمهوری اسلامی شش شهید در کشور برای  مقابله با کرونا تقدیم کرده است.

امیر غلامعلیان با اشاره به ایجاد نقاهتگاه در استان به همت ارتش، توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک عنوان کرد: راهبرد ارتش در مقابل این بیماری آفندی بود و حتی یک مورد بیماری در همه پادگان‌های ما و بین سربازان وظیفه وجود ندارد.

او افزود: همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی در سه مرحله توزیع کمک‌های مومنانه را در استان انجام شد و آخرین مرحله توزیع روز گذشته بود و ۴۵ تن اقلام مواد غذایی در رودبار جنوب ،شهر‌های جنوبی و شرقی استان کرمان توزیع شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با تاکید بر این که نیرو‌های مسلح از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی پا در رکاب ولایت هستند، از برکات جمهوری اسلامی است، گفت: این موارد نشان دهنده این است که ارتش بدون ادعا و چراغ خاموش کار‌ها را انجام می‌دهد و در خدمت مردم می باشد و هر جا که مردم نیاز به حضور ارتش داشته باشند، ارتش بدون ادعا و جناح بندی در خدمت مردم است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: این پیوندی که مدافعان امنیت وسلامت تشکیل داده اند، قابل تقدیر است ودرطول تاریخ همیشه دو حمله جدی به جامعه انسانی رخ داده است.

او افزود: یک حوزه لشکر کشی ومقابله همه جانبه بوده است ازجمله هشت سال دفاع مقدس که تمامی مردم به دفاع از کشور پرداختند وکشور را حفظ کردندو حوزه دوم بیماری که جامعه انسانی را دچار خطر کرده است در طول تاریخ ویروس‌هایی بودند که به جامعه آسیب می‌رسانند و فرماندهان ،افسران ،پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامت برای دفاع اقدام می کنند

حمیدرضا رشیدی نژاد،رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آنچه که صورت می‌گیرد انجام وظیفه است و از کسانی که این مراسم را برگزار کرده اند، قدردانی می‌کنم.

اوافزود: همکاران ما در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا انجام وظیفه می‌کنند و این جلسات روحیه همکاران ما را تقویت و مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.

رشیدی نژاد،رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا پیوندی بین همه کسانی که می‌توانند خدمت و همراهی کنند با همکاران حوزه بهداشت و درمان در مجموعه استانی شکل گرفت و ارتباطات خوبی با جامعه روحانیت، قوه قضائیه، نیرو‌های مسلح و ... داشته ایم و موجب شد وضعیت استان کرمان در جایگاه نسبتا مطلوبی در مبارزه با کرونا قرار بگیرد.

رشیدی نژاد تصریح کرد: تهدید کرونا جدی است و باید همچنان بر این جدیت پافشاری کرد و همراهی مردم در بخش‌های مختلف مهم است.

اوبا اشاره به اینکه در استان کرمان ۲۳ بیمارستان وجود دارد، افزود: همه همکاران چه در بخش دولتی و خصوصی به سهم خود در مقابله با بیماری کرونا خدمت و جانفشانی کرده اند و اخیرا یکی از همکاران بسیار با اخلاق و خوب ما در بیمارستان علی بن ابی طالب راور را از دست دادیم و این همکار که ساکن تهران و بیش از یک سال در استان کرمان همکار ما بود، به جمع شهداء پیوست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: امیدواریم با کمک خداوند بر این بیماری پیروز شویم و ما به عنوان سربازان کوچک این جبهه سربلندباشیم.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار