رئیس‌جمهور بلاروس: مکرون یک سیاستمدار ناپخته است/ بهتر است او به امور کشور خود بپردازد

«الکساندر لوکاشنکو» از اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور فرانسه انتقاد کرد و وی را سیاستمداری ناپخته و نابالغ دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آناتولی ترکیه، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که از او خواسته بود از مقام خود کناره‌گیری کند، مکرون را یک سیاستمدار ناپخته و نابالغ دانست.

لوکاشنکو در بیانیه‌ای که دفتر ریاست جمهوری بلاروس آن را منتشر کرد، اعلام کرد: براساس اصول و منطق امانوئل مکرون و با توجه به تظاهرات معترضان موسوم به «جلیقه زردها» که از دو سال پیش در پاریس شروع شده است، وی باید از مقام خود کناره گیری کند.

لوکاشنکو با اشاره به اعتراضات و تظاهرات مسلمانان در شهر‌های مارسی و لیون فرانسه و با به تمسخر گرفتن سخنان مکرون گفت: «مینسک می‌تواند مکانی برای برگزاری مذاکرات میان این معترضان و مکرون درخصوص انتقال قدرت از وی به معترضان باشد».

الکساندر لوکاشنکو در ادامه این مطلب افزود: به عنوان یک سیاستمدار با تجربه به مکرون که یک سیاستمدار ناپخته است، توصیه می‌کنم که سرگرمی‌های اطراف خود را کمتر کند و بیشتر به حل مسائل داخلی فرانسه بپردازد.

چندی پیش امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اعتراضات مردم بلاروس، ضمن به رسمیت نشناختن نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور، از لوکاشنکو خواسته بود از مقام خود کناره گیری کند.

در پی پیروزی الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس حدود یک و ماه نیم است که این کشور شاهد اعتراضات در مخالفت با اعلام آرای کمیته مرکزی انتخابات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۴۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
لوکاشنکو رییس جمهور قانونیِ بلاروسه .
_غرب کی میخواد بفهمه نباید تو انتخابات دیگر کشورها دخالت نکنه ؟؟!!!
آخرین اخبار