معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۲۳ هزار و ۲۲۶ کیلوگرم انواع موادغذایی تاریخ گذشته و فاسد امسال در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه کشف و معدوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۲۳ تن موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی جمع‌آوری شده است.

او ادامه داد: ۵۰ هزار و ۴۰۸ مورد بازدید در این مدت از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی شهرستان‌های زیر پوشش‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شدکه علاوه‌بر کشف موادغذایی فاسد،۲۱۸واحد صنفی متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: همچنین ۳۴۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز اخطار دریافت کردند.

او ادامه داد: به منظور اطمینان از سلامت و ایمنی فرآورده‌های تولیدی و توزیعی این واحد‌ها مطابق دستورالعمل‌های مربوطه در طول سال و در بازه‌های زمانی مختلف ضمن انجام بازید و بازرسی مستمر برای انجام آزمون‌های کمی و کیفی آزمایشگاهی از محصولات آن‌ها نمونه برداری شده و نتایج حاصله نیز به مدیران این واحد‌ها اعلام می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: سامانه گویای ۱۹۰ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات بهداشتی هموطنان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار