رونق آبزی پروری فرصتی برای توسعه و درآمدزایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: استخر‌ها و آب گیر‌های کشاورزی در شهرستان بهمئی فرصتی برای اشتغال و درآمدزایی ایجاد کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا راهدار بهمئی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی با بیان اینکه وجود منابع آبی ظرفیت پرورش و تولید بیش از ۱۰۰ تن ماهی در این شهرستان را فراهم کرده است گفت: استخر‌ها و آب گیر‌های کشاورزی در شهرستان بهمئی فرصتی برای اشتغال و درآمدزایی ایجاد کرده اند اجرای طرحهای پرورش آبزیان می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق گردشگری داشته باشد.

رضا راهدار بهمئی با بیان اینکه با مشارکت یکی از سرمایه گذاران بهمئی طرح پرورش ماهی گرمابی و سردابی در حاشیه یکی از آبگیرهای بزرگ این شهرستان راه اندازی شد ادامه داد: با اجرای این طرح برای ۵ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شد.
 
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی و آورده متقاضی هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود امسال حدود ۱۰۰ تن ماهی از این طرح برداشت شود، گفت: غنی شدن آب برای مصارف کشاورزی و بالا بودن کیفیت گوشت ماهی تولیدی از مزیت‌های اجرای طرح پرورش ماهی در این منطقه است.
 
راهدار بهمئی افزود: استفاده از این روش علاوه بر رفع مشکلات صید، موجب افزایش بهره وری تولید در واحد سطح و ارتقاء مدیریت پرورش ماهی در این استخر می‌شود.

سالانه بیش از ۱۸ هزارتن ماهی در مزارع پرورش آبزیان در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.