بهزیستی مطالبه گر حقوق افراد ناشنواست

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی مطالبه گر حقوق افراد دارای معلولیت ناشنوایی است، گفت: هم اکنون ۳ هزار ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان  با بیان اینکه نزدیک به ۳ هزار ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، گفت: طبق مصوبه دولت نوزادانی که در بدو تولد مشخص شود که ناشنوا و نیازمند کاشت حلزون هستند، با تشکیل پرونده به بیمارستان امیراعلم تهران معرفی می‌شوند و وزرات بهداشت و هیئت امنای صرفه جویی ارزی دستگاه مربوطه را خریداری کرده و در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

محمدی با تاکید بر این‌که اختلالات شنوایی از دوران کودکی بر گفتار افراد تاثیر می‌گذارد، اظهار کرد: در همین راستا بهزیستی استان زنجان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در ۱۰ روز اول تولد کودک می‌کند و این در حالی است که کاهش ذخیره لغات، کاهش حافظه شنیداری، هجی کردن لغات و افت تحصیلی از مشکلات افراد ناشنوا به شمار می‌رود.

این مقام مسئول افزود: یکی از اهداف بهزیستی، تقویت سمن‌ها و بخش‌های غیردولتی است و با تاسیس کانون ناشنوایان و فعالیت‌های ارزنده‌ای که در زمینه رشد معلولان صورت گرفته است، معلولان ناشنوای استان زنجان تاکنون توانسته‌اند افتخارات فراوانی در بخش‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی به ثبت برسانند.

او ادامه داد: این سازمان با توانمندی سازی ناشنوایان تلاش دارد این قشر را برای حضور در جامعه آماده کند که در این راستا برنامه‌های مختلفی از قبیل پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان ناشنوا، وسایل کمک توانبخشی، حرفه آموزی و مشوق‌های حمایتی برای کارفرمایان در صورت به کارگیری فرد معلول از دیگر خدمات بهزیستی می‌باشد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.