مدیر کل استاندارد خراسان رضوی:

حدود ۴۰۰ تولیدی مصالح در خراسان رضوی دارای علامت استاندارد هستند

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: ۳۹۱ واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان خراسان رضوی دارای مجوز کاربرد علامت استاندارد معتبر هستند و برای نظارت بر این واحد‌ها ۳۲ آزمایشگاه تایید صلاحیت شده با این اداره کل همکاری دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا جمیع مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: نظارت بر واحد‌های صنفی و تولیدی در  اداره استاندارد از سه شیوه بازدید‌های دوره‌ای فصلی، طرح طا‌ها شامل بازرسی و نمونه برداری از سطح مراکز عرضه کالا و خدمات و همچنین پیگیری شکایات مردمی انجام می‌شود.

او افزود: برای نظارت و کنترل بیشتر بر عرضه مصالح ساختمانی در استان خراسان رضوی تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی منعقد شده است که بر این اساس کارشناسان ناظر سازمان یادشده کنترل لازم را بر مصرف مصالح ساختمانی در پروژه‌های ساختمانی اعمال کنند.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر طرح‌ها و اقدامات نظارتی  یاد شده، این اداره در قالب گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن پایش مراکز عرضه مصالح ساختمانی، از این محصولات نمونه برداری کرده و آزمون لازم را انجام و اقدامات مقتضی را صورت می‌دهد.

جمیع بیان کرد:در یک سال و نیم گذشته از سوی این اداره کل ۱۳ مورد اعلام جرم علیه تولید کنندگان مصالح ساختمانی غیراستاندارد در خراسان رضوی صورت گرفته است که هشت مورد از اعلام جرم‌های صورت گرفته مربوط به پارسال و پنج مورد نیز در سال ۹۹ صورت گرفته است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.