اجرای طرح «احسان قرآن» در سطح کانون‌های مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اجرای طرح ملی «احسان قرآن» در سطح کانون‌های مساجد استان خبر داد.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: طرح طرح «احسان قرآن» یکی از برنامه‌های قرآنی ویژه اربعین حسینی است که به صورت ملی و با عنوان محوری «الحسین سفینة النجاة» از هفتم مهر مصادف با ۱۰ ماه صفر آغاز و تا ۱۷ مهرماه مقارن با ۲۰ صفر ادامه دارد.

او با بیان اینکه ثواب تلاوت قرآن کریم هدیه به روح شهدا و اسرای کربلا و همچنین به روح شهدای مقاومت مخصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هدیه می‌شود، افزود: کلیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در طرح احسان قرآن شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از مدیران مسئول کانون‌های مساجد استان خواست برای پیوستن به این ختم بزرگ قرآن کریم و انتخاب حزب به سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir مراجعه کنند و ادامه داد: این برنامه از دو بخش تشکیل شده است که شامل برگزاری محفل انس با قرآن و همچنین ختم قرآن (حزب خوانی) می‌شود.

گلباغی همچنین گفت: در این راستا هر استان، می‌تواند یک محفل انس با قرآن با توجه به شرایط کرونایی برگزار کند که اجرای این طرح با محوریت کانون فرهنگی هنری یا مساجد جامع استان‌ها خواهد بود و در پایان از پنج محفل برتر به قید قرعه تجلیل به عمل می‌آید.

او با اشاره به اینکه در این طرح قرآنی از خدمات و رشادت‌های سرداران مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نیز تکریم خواهد شد، یادآوری کرد: مراسم احسان قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور نمازگزاران پس از اقامه نماز‌های یومیه به ویژه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.