مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد:

ضدعفونی روزانه گاری‌های جمع آوری زباله با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: روزانه بیش از ۴ هزار و۵۰۰ گاری جمع آوری زباله هزار و ۱۰۰ لیتری، با استفاده از مواد جدید و سازگار با محیط زیست ضدعفونی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صحراگرد مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه روزانه بیش از۴هزار و ۵۰۰ گاری جمع آوری زباله هزارو ۱۰۰ لیتری، با استفاده از مواد جدید و سازگار با محیط زیست ضدعفونی می شود، گفت: در گذشته همواره برای ضدعفونی کردن گاری‌های جمع آوری زباله از آهک پاشی استفاده می‌شد که این موضوع اثرات بسیار مخربی برای محیط زیست و فضا‌های سبز شهری ایجاد می‌کرد.

او افزود: به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی استفاده از آهک، از بهمن ماه سال ۹۸ فرایند آهک پاشی به طور کامل در ضدعفونی گاری‌های جمع آوری زباله حذف شد و هم اکنون از ماده‌ای سازگار با محیط زیست به نام "جرمی ساید" استفاده می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این ماده سازگار با محیط زیست، ویژگی‌هایی نظیر غیر سمی و غیر سرطان زا بودن، قدرت ضدعفونی بالا و بدون اثر خورندگی، موثر برکلیه عوامل بیماری‌زای میکروبی، قارچی و ویروسی و قدرت اثربخشی بالا حتی در محیط‌های آلوده را دارد.

صحراگرد بیان کرد: استفاده از این ماده مخصوص، در ایام شروع کرونا توانست تا حد قابل قبولی انتشار ویروس کرونا در سطح شهر را مهار کند و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این ایام، علاوه بر گاری‌های جمع آوری زباله،   معابر و پیاده رو‌های مجاور مراکز درمانی و بیمارستانی نیز روزانه دو نوبت با جرمی ساید ضدعفونی می‌شوند.

او تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر ضد عفونی روزانه، این مخازن در هر هفته دو الی سه نوبت توسط دستگاه مخزن شو به طور کامل شستشو می‌شوند و برنامه‌ریزی شده است تا به محض پر شدن زباله در این مخازن، فوراً تخلیه شوند.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.