منشی تلفنی گوگل توانایی صحبت به جای کاربران را دارد

گوگل از قابلیت منشی تلفنی مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی‌های جدید Pixel 4a Google و Pixel 5 رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  بر اساس اخبار منتشر شده، از روز پنجشنبه قابلیت Hold for Me در ایالات متحده برای دارندگان تلفن‌های Pixel 5 و Pixel 4a Google راه اندازی می‌شود، این امکان شامل ابزار‌های هوش مصنوعی گوگل به عنوان منشی خودکار هنگام برقراری تماس با یک مرکز تماس است و به کاربر اجازه می‌دهد هنگامی که در صف انتظار قرار دارد گوشی را کنار بگذارد.

این سرویس به مکالمه گوش فرا می‌دهد و هنگامی که زمان بازگشت کاربر به تلفن است، اعلانی ارسال می‌کند. در ضمن، دستیار گوگل از مرکز تماس می‌خواهد که به تماس پاسخ بدهند و امیدوار است که تلفن را به دلیل اینکه صدای غیر واقعی می‌شنوند قطع نکنند.

نحوه عملکرد الگوریتم Hold for Me

دو تن از نسئولان گوگل در اینباره گفتند:" حلقه انتظار تماس در هر کسب و کار متفاوت است و الگوریتم‌های ساده نمی‌توانند به طور دقیق نمایندگی یک مشتری را بر عهده بگیرند. قابلیت Hold for Me از فناوری Duplex Google پشتیبانی می‌کند، که نه تنها آهنگ صداهای مختلف را تشخیص می‌دهد بلکه تفاوت بین پیام ضبط شده (مانند "سلام، متشکرم از انتظار شما") و فرد حقیق پشت خط را درک می‌کند. "

با منشی تلفنی جدید و شگفت‌انگیز گوگل دیگر نگران تماس‌های از دست رفته نباشید!

این سرویس محدودیت‌هایی هم دارد؛ مثلا عرضه اولیه آن بسیار محدود است، گزارش شده فقط هشتصد هزار تلفن Pixel 5 با این قابلیت تولید شده و گوگل هنوز هیچ برنامه‌ای برای راه اندازی این سرویس در دستگاه‌های دیگر اعلام نکرده است. علاوه بر این، قابلیت  Hold for Me فقط در ایالات متحده کار می‌کند.


بیشتر بخوانید


توضیحاتی درباره فناوری Google’s Duplex

در دل قابلیت Hold for Me ویژگی Google’s Duplex وجود دارد، این فناوری‌ گاهی اوقات بحث برانگیز بوده و این شرکت برای ارائه تعداد بیشتری از اتوماسیون مبتنی بر تلفن از آن استفاده کرده است. Duplex برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با دستیار ملاقاتی هوش مصنوعی، قرار ملاقات‌ها و رزرو‌های خود را انجام دهند.

هنگامی که این قابلیت اعلام شد، ترکیب صدا بسیار زنده بود حتی "er" و "mmm-hmm" را برای پر کردن شکاف بین کلمات به کار می‌برد به طوری که برخی آن را "فریبکارانه" خواندند. بعد از یک هفته پس از راه اندازی، گوگل قول داد که این نرم افزار هنگام تماس با مشاغل خود را به عنوان یک ربات معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار