علی اف: ارتش آذربایجان بر شهر جبرئیل مسلط شد/ به شرط عقب نشینی ارمنستان حاضر به آتش بس هستیم

رئیس جمهور آذربایجان مدعی شد ارتش این کشور بر شهر راهبردی جبرئیل در مرز مشترک با منطقه قره باغ مسلط شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با وارد شدن درگیری‌های میان نیرو‌های دولتی باکو و ایروان به هشتمین روز خود، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان از تسلط نیرو‌های ارتش این کشور بر شهر جبرئیل خبر داد.

الهام علی اف روز یکشنبه اعلام کرد نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان بر شهر مرزی جبرئیل در مرز منطقه قره باغ مسلط شده اند.

رئیس جمهور آذربایجان در توئیتر خود آورد: "امروز ارتش آذربایجان شهر جبرئیل و تعدادی از روستا‌ها را آزاد کرده است. "علی اف همچنین افزود در صورت تعهد ارمنستان به خروج از منطقه قره باغ، حاضر به پذیرش آتش بس است.

ارتش جمهوری آذربایجان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد بر روستا‌های مرجانلی، مرالیان و شیبای در حوالی شهر جبرئیل تسلط یافته است. شهر جبرئیل در سه دهه گذشته در کنترل دولت ارمنستان بوده است.

اوایل صبح امروز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان شهر «گنجه» را هدف قرار داده است. نیرو‌های ارمنستان در قره‌باغ نیز از انهدام فرودگاه نظامی گنجه دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان خبر دادند. همچنین در ادامه این درگیری‌ها، بنابر اعلام وزارت دفاع ارمنستان، نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان صبح امروز تأسیسات غیرنظامی را در منطقه «استپاناکرت» در قره باغ هدف قرار دادند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
ان شا الله قره باغ به آغوش اسلام برگردد
آخرین اخبار