اجرای عملیات پایش آفت سوسک سرخرطومی خرما در قیروکارزین

عملیات ردیابی و پایش آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی خرما در شهرستان قیروکارزین در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فلامرزی مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان قیر وکارزین ،گفت: عملیات ردیابی هر ساله در تمامی سطوح نخیلات شهرستان به دو طریق پایش بصری و تله گذاری به روش‌های علمی از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مستمر انجام می‌شود و عملیات تیمار و امحاء درختان آلوده با استفاده ازسموم خاص روی درخت آلوده انجام می شود.

او، بیان کرد: هدف از ردیابی، آگاهی از ورود احتمالی آفت سوسک سرخرطومی حنایی  به نخلستان‌های خرما شهرستان قیرو کارزین و مبارزه و جلوگیری از گسترش آفت است که این عملیات بر اساس پایش‌های چشمی و مشاهده علائم و استفاده از هورمون‌های جنسی مخصوص این سوسک انجام می‌شود.
 
فلامرزی، تصریح کرد : آفت سوسک سرخورطوم حنایی یکی از خطرناک‌ترین آفات خرما در جهان محسوب می شود که از سال ۸۶ در استان فارس و در منطقه فیشور و چند ماه بعد در منطقه دشت لار قیروکارزین مشاهده شده است.
 
مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان قیر وکارزین ،ادامه داد: این آفت با خوردن جوانه مرکزی نخل باعث نابودی کامل نخل می شود.
 
او، افزود: شهرستان قیروکارزین یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرمای استان فارس است که ۴۰ درصد خرمای استان را تولید می‌کند.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.