رحیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بودجه۱۵۰ میلیارد تومانی برای رفع نیاز‌های فناورانه دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: امسال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای رفع نیاز‌های فناورانه از سوی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختصاص تضمین ۴۰ درصدی از اعتبارات دانشگاه‌ها برای رفع نیاز‌های فناورانه اظهار کرد: حدود دو سالی می‌شود که با پیشنهاد دولت به مجلس و تصویب آن، ۴۰ درصد از اعتبارات پژوهشی شرکت‌های دولتی و غیردولتی به انجام تحقیقات توسط دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای پاسخ گویی به نیاز آنها اختصاص پیدا کرده است.

او افزود: در دبیرخانه شورای عالی وزارت علوم سامانه‌ای به منظور اختصاص تضمینی ۴۰ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها برای رفع نیاز‌های فناورانه طراحی شده است.

رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه و امسال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای رفع نیاز‌های فناورانه از سوی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده، تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقد، نزد خزانه داریم و این بخش شامل ۴۰ درصد از اعتبارات شرکت هاست و شرکت‌های دولتی، خصوصی و وابسته به نهاد‌های گوناگون می‌توانند با وارد شدن به این سامانه از توانمندی‌های خود استفاده و با بستن قرار داد‌هایی طی انجام یک طرح تحقیقاتی نیار‌های خود را از سوی دانشگاه‌ها رفع کنند.

رحیمی تصریح کرد: امیدواریم که اختصاص تضمینی ۴۰ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها برای رفع نیاز‌های فناورانه تا سال‌های آینده تقویت شود و ممکن است بخشی از اعتبارات لازم هم با تشخیص خود شرکت‌ها به پایان نامه‌ها و رساله‌های تقاضا محور اختصاص پیدا کند.

او یادآوری کرد: اختصاص تضمینی ۴۰ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها برای رفع نیاز‌های فناورانه یکی از برنامه‌های عالی برای تقویت ارتباط بین دانشگاه، صنعت، جامعه و نهاد‌های گوناگون خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار