سرمایه گذاران برای حمایت از نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی، به میدان بیایند

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران، از سرمایه گذاران خواست برای حمایت و توسعه‌ی نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی به میدان بیایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، منصوری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران،گفت: امروز در بازدید از گلخانه‌های نهبندان و بررسی مسائل و مشکلات آنان گفت: تا کنون ۴۵ میلیارد تومان برای نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی تأمین مالی شده که با این اعتبار، ۳۵۰ هکتار آماده و برای واگذاری آن فراخوان داده شده است.

او افزود: به نظر می‌رسد تا این لحظه، استقبال سرمایه گذاران به اندازه‌ای که سرمایه‌گذاری شده است، در استان وجود ندارد و در این خصوص ابتدا اولویت با افراد بومی و سپس سرمایه‌گذاران غیربومی است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: تأمین مالی نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی در حال انجام است تا سرعت ایجاد شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای را بیشتر کنیم و به اهداف ایجاد اشتغال، بهره وری از منابع آب و تولید برسیم که لازمه تحقق این مهم، همراهی مسئولان استان و سرمایه گذاران است.


بیشتر بخوانید


منصوری با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی در بخش کشاورزی افزود: تاکنون هزار و ۲۵۰ هکتار از عرصه‌های مختلف در شهرستان‌های استان برای ایجاد شهرک‌ها در حوزه‌های گلخانه، شیلات، دام و طیور احصا شده که برای بیشتر این طرح‌ها، کمیسیون ماده ۲ تشکیل شده و با وجود برخی مشکلات، موضوع تخصیص آب آن نیز تا حدودی رفع شده است، اما همچنان در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که بایستی حل و فصل شود.

او با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی خراسان جنوبی در کمبود منابع آبی و بارندگی گفت: باید با تحکیم نهضت گلخانه در این استان کم آب، مشکلات بهره وری آب، اشتغال و تقویت اقتصاد مناطق مختلف استان را حل کنیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار