پیشگامان اقتصاد دیجیتال، زیست‌بوم فناوری و نوآوری را توسعه می‌دهند

شناسایی پیشگامان علمی و فناوری به منظور توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری از اهداف فعالان حوزه علمی کشور است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور هدفی است که این روز‌ها فعالان حوزه علمی کشور را به خود مشغول کرده است. این توسعه فناورانه به نفع جامعه و آینده کشور است. برای این کار هم شناسایی پیشگامان علمی و فناوری کشور یک ضرورت است.

درک این مهم، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به صرافت تعیین اولویت‌هایی برای تکمیل زنجیره زیست‌بوم فناوری و نوآوری دیجیتال انداخته است. زنجیره‌ای که به تجارب پیشگامان این عرصه نیاز دارد تا به هم پیوستگی آن‌ها معنادار و ناگسستنی باشد.

اگر راه رفته این پیشگامان، به دیگر بازیگرانی که به تازگی به این عرصه قدم نهاده‌اند معرفی شود، نقشه راهی خواهد بود برای جبران اشتباهات، کاهش خطا‌ها و انتخاب مسیری درست و منطقی. به همین دلیل تعامل سازنده با شرکت‌های بزرگ و پیشگامان این حوزه فناورانه یک راه مطمئن برای بازیگرانی است که در سطوح مختلف به این حوزه ورود می‌کنند.


بیشتر بخوانید


همکاری با شرکت‌های بزرگ و پیشگامان برای «افزایش نفوذ فناوری‌های دیجیتال» و «پیشبرد برنامه‌های متنوع‌سازی، توسعه بازار داخلی و جهانی برای فعالان این حوزه» به اولویتی بدل شد که ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق آن است.

این کار در «تسهیل در روند تجاری‌سازی محصولات، خدمات و دستاورد‌های دانش‌بنیان»، «توسعه کسب‌وکار‌های این حوزه» و «شناسایی افراد و مجموعه‌های اثرگذار در حوزه اقتصاد دیجیتال» موثر است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار