رمضانعلی سبحانی فر در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

تمامی مرسولات خارجی ضد عفونی می‌‌شوند/ ارسال مرسوله به هیچ منطقه‌ای را محدود نکردیم

به مناسبت روز جهانی پست، نشست خبری در ساختمان مرکزی شرکت پست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست، نشست خبری ویژه این روز با حضور رمضانعلی سبحانی فر، مدیر عامل این شرکت در ساختمان مرکزی شرکت ملی پست برگزار شد.

سبحانی فر در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی و تشکر از همکاران فعال در بخش خدمات رسانی اعلام کرد: پست کشور ما از کشورهای بزرگ دنیا عقب‌تر است که این موضوع دلایل خاصی دارد؛ از جمله می‌توان به فرهنگ‌سازی نامناسب، پراکندگی و عدم هماهنگی بخش‌های مختلف شرکت پست با یکدیگر اشاره کرد. از طرفی بسته‌های ارسال شده از طرف شرکت پست در پایانه‌های اتوبوسرانی، قطارها و بخش هواپیمایی اصلا منسجم نیست و ارسال مرسولات از این طریق به صورت پراکنده انجام می‌شود. به طور کلی ارسال همه مرسولات پستی نباید توسط شرکت پست انجام شود، بلکه باید زیر نظر شرکت پست باشد.

مدیر عامل این شرکت در بخشی از صحبت‌های خود گفت: برای توسعه و پیشرفت پست ایران، لازم است زیرساخت‌های مربوطه مهیا شود اما با شرایط کنونی کشور این زیرساخت‌ها به راحتی آماده نخواهد شد.

نشست پست

در گذشته قبوض را شرکت پست انتقال می‌داد که تعداد آن‌ها به ۱۰۰ میلیون قبض می‌رسید، اما با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر این بحث از شرکت پست به صورت مجازی انجام می‌شود. همچنین مرسولات به وسیله وانت یا کامیون جا به جا می‌شد اما چند سالی است که به وسیله قطار جا به جا می‌شود.  گفتنی است که صرفا چند واگن از قطارها به شرکت پست تعلق دارند که آن‌ها هم اجاره‌ای هستند، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا شرکت پست یک قطار اختصاصی دارد.

در مسیرهای پرتردد مانند تهران مشهد، مشکلات زیادی پیش روی پست وجود دارد که فعالیت در این حوزه را بسیار سخت کرده است، گاهی اوقات پلیس در ارسال مرسوله‌‌ها دخالت و بدون هماهنگی بسته‌ها را باز می‌کند. در همین راستا شرکت ملی پست قصد دارد با ادارات و مراجع همکاری کند تا از این طریق بتواند هواپیمای اختصاصی خود را داشته باشد.

در بخش امنیت بسته‌های ارسالی از طرف مردم نیز باید گفت برای حفظ سلامت بسته‌های شکستنی کاربران از باکس‌های فلزی استفاده می‌شود که آسیب رسیدن به مرسوله را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این شرکت پست هموراه تلاش می‌کند بسته‌ها در مبدا بسته بندی شود و تا زمان رسیدن به مقصد از باز شدن آن جلوگیری کند."

رمضانعلی سبحانی فر در انتهای نشست خبری به سوالات خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

در دوران شیوع  کرونا مرسولات به برخی از مناطق و استانها ارسال نمی‌شود؛ آیا مرسوله مشکل دارد یا آن منطقه محدودیت دارد؟

 ما ارسال مرسوله به هیچ جا را محدود نکردیم غیر از بندرعباس که وضعیت آن قرمز بود و در یک دوره تمام مغازه ها بسته بودند و ما نیز برای مدتی ارسالی به این منطقه نداشتیم.

 برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بسته های ارسالی با توجه به تشدید ویروس و شرایط قرمز مناطق، تدابیرتان چیست؟

سعی می‌شود در مناطقی که وضعیت قرمز است تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. علاوه بر این بارهایی که از کشورهای دیگر وارد کشور می‌شود نیز قبل از ورود به گیت تمام مراحل بهداشتی را طی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار