معرفی یک واحد صنایع غذایی آلاینده محیط زیست به مراجع قضایی تربت جام

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: بررسی و پایش واحد‌های تولیدی و خدماتی و انطباق خروجی آن‌ها با ضوابط و استاندارد‌های محیط زیست، یکی از وظایف اصلی محیط زیست است.

جواد دامن پاک رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به پایش‌های صورت گرفته و نمونه برداری از خروجی یکی از واحد‌های صنایع غذایی در تربت جام و مشخص شدن آلایندگی آن، نسبت به صدور ۷ اخطاریه زیست محیطی به این واحد و تعیین مهلت جهت اصلاح سیستم فاضلاب اقدام شد.
 
او افزود: مدیران این واحد آلاینده، پس از انجام ندادن تعهدات، با وجود اعطای فرصت‌های متعدد، به علت نقص در عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب و رعایت نکردن ضوابط و استاندارد‌های محیط زیست به مراجع قضائی معرفی شد.

او افزود: از ابتدای امسال، کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست تعداد ۱۵۰پایش واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی در سطح  تربت جام را انجام داده که براساس پایش‌های صورت گرفته ۳۵ فقره اخطاریه زیست محیطی صادر و تعداد ۵ واحد آلاینده جهت اخذ جرائم تبصره یک ماده ۳۸ مالیات برارزش افزوده معرفی شده و یک واحد از واحد‌های آلاینده شهرستان به مراجع قضایی معرفی گردید.


انتهای پیام// ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار