جوکار: بیشترین هدیه‌ای که به قهرمان مسابقات جهانی پارکور داده شد، یک تی شرت بود! / مسئولان هیچ امکاناتی برای ما مهیا نکرده اند

مربی پارکور ایران گفت: پس از درخشش یاسین همتی نژاد در مسابقات جهانی، مسئولان هیچ پاداشی به او پرداخت نکردند.

علی جوکار مربی یاسین همتی نژاد (قهرمان مسابقات جهانی پارکور)، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: مسئولان پس از اینکه یاسین همتی نژاد در مسابقات جهانی پارکور قهرمان شد، علاوه بر در نظر نگرفتن پاداش، وجود چنین مسابقاتی را کتمان کردند. آن‌ها گفتند این رقابت پیمایش و پویش بوده و پاداشی برای یایسن در نظر نگرفته اند. بیشترین هدیه‌ای که از طرف یک مسئول به همتی نژاد داده شد، یک "تی شرت" ساده بود.

او افزود: به اعتقاد مسئولان وزارت ورزش، چون این رقابت مجازی بوده و جلسه برون مرزی تشکیل نشده، مهم نبوده است. در صورتی که این مسابقه قرار بود در فرانسه برگزار شود و به دلیل شرایط کرونایی لغو شد. چون این مسابقه به صورت مجازی برگزار شد، دیگر نیازی به تشکیل جلسه شورای برون مرزی نبود.

نمی‌دانیم از کدام فدراسیون باید مطالبه گری کنیم

جوکار در خصوص اینکه پارکور زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک است یا خیر، عنوان کرد: پارکور در میادین بین المللی زیر نظر ژیمناستیک است، اما در ورزش ایران هیچ چیزی سر جای خودش نیست. در حال حاضر پارکور زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی است. بلاتکلیفی ما همین موضوع است که نمی‌دانیم باید از کدام فدراسیون مطالبه گری کنیم.

او ادامه داد: مسئولان فدراسیون ژیمناستیک می‌گویند که در ایران اختیاراتی نداریم و به همین دلیل نمی‌توانیم موضوع را پیگیری کنیم. از طرفی فدراسیون انجمن‌های ورزشی این مسابقات را قبول ندارد. هر ۲ فدراسیون این افتخار را برای خود می‌دانند، اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

مسئولان هیچ امکاناتی برای ما مهیا نکرده اند

مربی پارکور کشورمان در خصوص اینکه چه امکاناتی برای این رشته مهیا شده است، گفت: مسئولان هیچ امکاناتی برای ما مهیا نکرده اند. تمام اقدامات را خودمان انجام داده ایم و سالن‌های ورزشی، بدنسازی و استخر را با هزینه خودمان تهیه کرده ایم. ما درخواست زیادی از مسئولان نداشته ایم.

کشور‌های خارجی به همتی نژاد لقب اعجوبه پارکور را داده اند

او ادامه داد: کاراته هنوز المپیکی نشده، اما در مسابقات جهانی به ورزشکاران آن سکه داده می‌شود. باید چند میلیون در اختیار همتی نژاد قرار گیرد تا به ورزش حرفه‌ای خود ادامه دهد و دغدغه مالی نداشته باشد. او فقط ۱۷ سال سن دارد و می‌تواند افتخارات زیادی را برای ورزش کشورمان کسب کند. کشور‌های خارجی در ۱۷ سالگی به همتی نژاد لقب اعجوبه پارکور را داده اند. همه دنیا در حال تشویق همتی نژاد هستند، اما در ایران شرایط مناسبی برای ما مهیا نشده است.

مسئول پارکور در فدراسیون انجمن‌های ورزشی به همتی نژاد گفته که امیدوارم در مسابقات واقعی هم مقام بیاوری!

جوکار در ادامه بیان کرد: مسئول پارکور در فدراسیون انجمن‌های ورزشی به یاسین همتی نژاد گفته است که امیدوارم در مسابقات واقعی هم مقام بیاوری! زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک هم که بودیم، مشکلات زیادی داشتیم و ما را به مسابقات جهانی اعزام نکردند، اما به هر حال ساز و کار مشخصی وجود داشت. فدراسیون انجمن‌های ورزشی حدود ۵۰ زیرمجموعه دارد و به دلیل بودجه محدود نمی‌تواند تمام رشته‌ها را تأمین کند. به همین خاطر مشکلات ما چند برابر شد.

چند بار زمان اعزام به مسابقات خارجی، با مشکل صدور روادید مواجه شدیم

او در پایان گفت: علی مومنی (رئیس شاخه پارکور فدراسیون ژیمناستیک) با اینکه هیچ مسئولیتی هم در این زمینه نداشت، تمام مکاتبات لازم را انجام داد. یاسین همتی نژاد از ۱۴ سالگی چند بار از کشور‌های سوئد و فرانسه دعوت نامه دریافت کرده است، اما هر بار زمان اعزام با مشکل صدور روادید مواجه شده ایم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
واقعا ظلمه به این جوان قهرمان.
سلامتیش در خطره ولی نه جایزه خوبی نه حمایتی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
آقا هدیه های خوبی دادن ولی همشو بالا کشیدن و فقط تیشرت به ایشون رسیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
خاک عآااااالم!
طرف خطر قطع نخاع شدن از گردن رو داره به جون میخره بعد فقط یه تیشرت جایزه دادن!
آخرین اخبار