رکوردزنی HTC در ماه گذشته میلادی

شرکت HTC در ماه میلادی گذشته در مقایسه با مدت زمان یکسال پیش خود رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت HTC در سال ۱۹۹۷ در تایوان تاسیس شد و با بیش از پنج هزار کارمند در زمینه ساخت تلفن‌های همراه هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت به‌عنوان نخستین شرکت عرضه‌کننده دستگاهی با سیستم‌عامل موبایل شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۰۲ شناخته می‌شود. در ژانویه ۲۰۱۸ شرکت گوگل بخش تولید موبایل شرکت HTC را به قیمت ۱/۱ میلیارد دلار خرید. طبق این معامله بیش از ۲ هزار مهندس HTC به گوگل منتقل شدند البته این افراد همچنان در تایوان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


بیشتر بخوانید


شرکت HTC در ژوئن تولید و تجارت تلفن‌های هوشمند خود را مجددا راه اندازی کرد و در تابستان نیز بی سر و صدا به انتشار دستگاه‌های جدید خود ادامه داد. اکنون، به نظر می‌رسد که تصمیمات مشکوک آن‌ها در حال بازدهی است. بر اساس بررسی‌های انجام شده از سپتامبر ۲۰۱۹، ماه سپتامبر ۲۰۲۰ از نظر درآمد بهترین ماه یکسال گذشته برای این شرکت بود. مجموعه محصولات و خدمات آن ۸۱۷ میلیون دلار NT تولید کرد که سهم ایالات متحده از این تولیدات، حدود ۴/۲۸ میلیون دلار است. ماه گذشته نیز بهتر از اکتبر، نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۹ بود. آخرین باری که HTC درآمد زیادی کسب کرد سپتامبر ۲۰۱۹ بود. علی رغم اینکه این ماه یکی از بهترین ماه‌های HTC در چند وقت اخیر بود، اما درآمد سپتامبر در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۹، ۹۴/۳۵ ٪ کاهش یافته است. این میزان کمتر از افت متوسط امسال (۷۱/۴۸ ٪) است، اما ثابت می‌کند که این شرکت هنوز یک راه طولانی در پیش دارد.

این شرکت، که اخیرا مدیرعامل خود را تغییر داده است، هنوز سودآوری ماه سپتامبر را اعلام نکرده است، اما سال‌ها است که دچار افت زیادی شده است و انتظار نمی‌رود که به این سرعت این روند تغییر کند. با حرکت‌های رو به جلو، انتظار می‌رود که این شرکت به تلاش خود برای کوچک‌سازی تلفن‌های هوشمند و رشد بخش VR ادامه دهد، اما به نظر می‌رسد که یک تغییر کامل در این شرکت صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار