کارشناس هواشناسی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

کاهش دما در شمال شرق و مرکز کشور/ بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس

نقشینه گفت:از امشب تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، استان‌های زنجان، قزوین ،البرز، تهران، شمال سمنان ،همدان ،مرکزی و در برخی مناطق اردبیل  شاهد بارش باران خواهیم بود گفت : در مناطقی از آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی ،کردستان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد .

او ادامه داد:  روز جمعه  در سواحل دریای خزر ،شرق کردستان ،شرق کرمانشاه، دامنه‌های جنوبی البرز  واقع در استان‌ های زنجان، قزوین ،البرز ،تهران ،شمال سمنان، قم،همدان، مرکزی و دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان های لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در مناطق شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید گاهی گرد و خاک را خواهیم داشت.

نقشینه  تاکید کرد : در این مدت در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف دور از انتظار نخواهد بود .

او توضیح داد: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک هم پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد:  در روزهای جمعه و شنبه در شمال شرق کشور، کاهش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد و این شرایط برای شرق و جنوب شرق کشور از شنبه تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت .

نقشینه اضافه کرد:  از امروز تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی کشور کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما پیش بینی می شود.

او ادامه داد : از امروز افزایش نسبی دما در شمال غرب و از یکشنبه تا اواخر هفته آینده به تدریج افزایش نسبی دما در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را انتظار خواهیم داشت  .

نقشینه همچنین درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران امشب نیمه ابری تا ابری  است و در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: فردا در تهران بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و فردا شب هم آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات همراه با  بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای هوای تهران فردا ۱۸ درجه و کمترین آن ۱۱ درجه خواهد بود و به تدریج از شنبه شاهد افزایش تدریجی دما در این استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خدایا هوامون رو داشته باش
آخرین اخبار