شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد:

آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پیروزی بزرگی برای روسیه

میانجیگری مسکو میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و توافق آنان برای برقراری ‌آتش‌بس، پیروزی برای روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد روسیه در توافق آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان نقش میانجی را ایفا کرد. مذاکرات برای این توافق که در مسکو انجام شد حدود ده ساعت به طول انجامید.

«پل گوگو»، خبرنگار این، شبکه در مسکو، در این باره گفت: ما در سال‌های اخیر عادت کرده‌ایم که مسکو را به عنوان پلتفرمی ببینیم که می‌تواند مذاکرات و مصالحات را در میان کشور‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی سازمان دهی کند. ما اغلب سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، را می‌بینیم که نمایندگان دیگر کشور‌ها را برای مذاکره به مسکو دعوت می‌کند و هر بار ما بازتاب‌ها و شایعاتی از سالن مذاکرات می‌شنویم. اما این بار از هرگونه درز اطلاعات در آغاز مذاکرات جلوگیری شد. طی ده ساعت مذاکره هیچ خبری منتشر نشد و در پایان جلسه بیانیه از سوی سرگئی لاوروف خوانده شد.

او افزود: در پایان این مذاکرات که ساعت ۳ بامداد به وقت مسکو بود لاوروف از این آتش بس خبر داد که از نیمه‌شب شنبه اجرایی می‌شود. پس از آن تبادل زندانی و اجساد صورت خواهد گرفت. این تبادل با همکاری صلیب سرخ خواهد بود که در محل حضور دارد.

خبرنگار این شبکه گفت: اطلاعاتی هم در مورد حل و فصل این درگیری در طولانی مدت منتشر شده است. ما می‌دانیم که مسکو این فرصت را برای معرفی این مذاکرات به عنوان یک پیروزی از دست نخواهد داد. اما در عین حال مسکو در روز‌های اخیر در مورد از سرگیری درگیری‌ها در منطقه بسیار محتاطانه عمل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار