رنجبر: حضور دوندگان ناشنوا در لیگ دو و میدانی را به فال نیک می‌گیرم

مربی تیم دو و میدانی بانوان ناشنوایان کشورمان گفت: حضور دوندگان ناشنوا در لیگ دو و میدانی اتفاق مثبتی بود.

مهناز رنجبر مربی تیم دو و میدانی ناشنوایان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد دوندگان ناشنوا در لیگ دوومیدانی اظهار کرد: به نظرم همین که دوندگان ما توانستند در لیگ دوومیدانی حضور پیدا کنند اتفاق مثبتی بود و باید این اتفاق را به فال نیک گرفت. همچنین ورزشکاری همانند الهه گل‌محمدی از چهار محال بختیاری در پرتاب دیسک با ورزشکاران سالم مسابقه می‌داد از رکوردی که بر جای گذاشته راضی هستیم.

او ادامه داد: پس از چند ماه دوری از مسابقات به علت کرونا همین که ورزشکاران تا حد زیادی توانستند آمادگی خودشان را بسنجند برای ما ارزشمند است. برای اینکه بتوانیم یک عرصه رقابت سالم و بهینه را ایجاد کنیم، تصمیم گرفتیم ورزشکاران ناشنوا را در قالب تیم باشگاهی در لیگ دوومیدانی شرکت دهیم.

مربیان ما هنوز جایزه خود را دریافت نکرده اند

او با اشاره به مشکلات مالی زیادی که در رشته ورزشی دو و میدانی  ناشنوایان  برای ورزشکاران وجود دارد، گفت: متاسفانه از لحاظ مالی مشکلات زیادی وجود دارد که آن هم به دلیل وقوع بیماری کرونا در بین تمامی رشته‌های ورزشی امری طبیعی است و باید با این موضوع بتوانیم خودمان را تطبیق دهیم، هر چند که خیلی از مربیان ما هنوز موفق به دریافت جایزه خود نشده‌اند.

مربی تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که برای نخستین بار بود که دوندگان ما با ورزشکاران سالم مسابقه می‌دادند که این اتفاق به ما کمک زیادی کرد تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت ورزشکاران خودمان را بهتر ارزیابی کنیم. خدا را شکر در این مدت شاهد کمک‌های خوبی از سوی احمد گودرزی و امید عباس‌نیک بوده‌ایم تابتوانند بهترین شرایط را از لحاظ مالی و امکاناتی برای ما فراهم کنند.

مسئولان حمایتی از دو و میدانی ناشنوایان نمی کنند 

رنجبر گفت: خوشبختانه استعداد‌های فراوانی در رشته دو و میدانی ناشنوایان  وجود دارد، اما چون حمایت زیادی از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد مجبورند از ورزش خداحافظی کنند، البته با وجود این ناملایمت‌ها بازهم منتظریم مسئولان نیم نگاهی به ورزشکاران ما هم داشته باشند. ورزشکاران از این شرایط موجود ناراضی اند، زیرا مسئولان ارزشی برای ورزشکاران قائل نیستند در صورتی که نباید فرقی بین ورزشکاران در تمام رشته‌های قائل شوند.

او خاطر نشان کرد: تلاش‌های احمد گودرزی و امید نیک، جای تقدیر و تشکر دارد اما برای موفقیت در این رشته نیاز است تمام دست‌اندرکاران به کمک بیایند تا بتوانیم خیلی بهتر پیشرفت کنیم و در مسابقات پیش‌رو بهترین نتایج را بگیریم. برای اولین بار فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان نیز در لیگ تیمداری کرد و ورزشکاران برتر مرد و زن دوومیدانی ناشنوا‌ها در لیگ شنوا‌ها حضور پیدا کردند. البته، چون این اولین تجربه است و اکثر ورزشکاران ناشنوا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نتوانستند تمرینات کافی را داشته باشند و آمادگی زیادی نداشتند، اما باز هم تلاش‌های آن‌ها جای تقدیر و تشکر دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار