کرونا در بیماران خاص جدی گرفته شود

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت:تا کنون کرونا موجب فوت ۴۱ بیمار دیالیزی در استان همدان شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالفتح میرزایی, مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزود: پس از پیوند کلیه به علت اضافه شدن عضو جدید ، سیستم دفاعی بدن اقدام به مقابله و جنگ با این عضو غریبه می‌کند.

او در ادامه گفت: بیماران دیالیزی بیش از دیگر افراد در معرض آسیب کرونا قرار دارند و مرگ این طیف از افراد در صورت ابتلا به این ویروس زیاد است.بیماران دیالیزی به علت پایین بودن توان دفاعی و ضعف بدنی، قدرت مقابله با کرونا را ندارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان بیان کرد: برای جلوگیری از بین رفتن عضو جدید، فرد پیوندی اقدام به مصرف دارو‌هایی برای سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌کند تا عضو پیوندی بتواند فعالیت خود را در بدن بیمار آغاز کند و این اقدام به مرور موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود.

میزایی اظهار داشت: بیماران دیالیزی پس از پیوند عضو نیز به صورت ۱۰۰ درصد بهبود نمی‌یابند و بی نیاز به حضور در بیمارستان نیستند بلکه تا پایان عمر باید دارو مصرف کنند.

او یاد آور شد: هفت بیمار آزمایش‌های لازم را برای دریافت عضو دیده اند و اهدا کننده عضو نیز وجود دارد، اما با توجه به تعطیلی مرکز پیوند همدان این بیماران تنها در تهران قادر خواهند بود عمل پیوند انجام دهند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت :تعدادی از بیماران دیالیزی به علت بالا بودن هزینه اقامت در تهران، هزینه پیوند و دیگر هزینه‌ها، امکان حضور در استان دیگر را ندارند و به همین علت منتظر وضعییت کنترل کرونا هستند.

میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۶۷ بیمار دیالیزی و ۶۰۰ بیمار پیوندی زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان هستندافزود:۱۲۵ بیمار جدید نیز که کلیه آن‌ها از کار افتاده شناسایی شده اند که هنوز این افراد نیازمند دیالیز نیستند بلکه در مرحله تحت درمان، دارو و مراقبت بهداشتی و آزمایشی هستند.

او خواستار توجه بیشتر و تامین داروی بیماران کلیوی شده است و توجه دولت به بیماران خاص ، نقش موثری در کنترل کرونا و جلوگیری از مرگ و میر دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.