تأمین نشدن سرمایه، گرد و خاک سنگینی را بر کارخانه نساجی مدرن خاورمیانه نشاند

باتوجه به اینکه ماشین‌آلات دو کارخانه نساجی کاشمر مدرس جزء مدرن‌ترین کارخانه‌های خاورمیانه است، بعد از سه سال به دلیل تأمین نشدن سرمایه در گردش، به بهره برداری نرسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی صمیمی مدیرعامل کارخانه نساجی کاشمر مدرس با بیان اینکه برخی از ماشین‌آلات فاز ۲ کارخانه نساجی کاشمر نه تنها در ایران بلکه در منطقه خاورمیانه هنوز ثبت سفارش نشده و اگر هم باشد دست دوم از ترکیه تهیه کرده‌اند، گفت: بعد از بهره‌برداری این فاز بالاترین برند تولیدی کشور را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه فاز یک کارخانه در سال ۱۳۷۰ و با بهترین ماشین‌آلات روز آن زمان دنیا افتتاح شد، افزود: در این فاز برای ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم فراهم شده و روزانه ۷ تن انواع نخ‌های پنبه‌ای در سایز‌های مختلف تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید


 مدیر عامل کارخانه نساجی کاشمر مدرس ادامه داد: ماشین‌آلات فاز دو نیز در اوج تحریم‌ها وارد و نصب شد، هر چند سال قبل ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای راه‎اندازی این فاز نیاز داشتیم، ولی چون بانک در موعد خود پرداخت نکرد و از سویی به دلیل اینکه خط تولید وارداتی و بخشی از مواد اولیه مرتبط با نرخ دلار هست به همین جهت اکنون نیاز به سرمایه در گردش به ۲۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

صمیمی بیان کرد: اگر چه بانک باید سرمایه در گردش را یک‌باره بدهد، اما، چون این اتفاق نمی‌افتد همیشه صنعت نساجی لنگ می‌زند تا زمانی که سرمایه در گردش پرداخت نشود فاز دوم کارخانه که ۵ هزار میلیارد ریال (۱۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال) سرمایه‌گذاری ریالی انجام شد، راه نخواهد افتاد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.