هیل: چند هفته مانده به انتخابات، جمهوری‌خواهان به مهمترین مانع بر سر راه ترامپ تبدیل شده‌اند

پایگاه اینترنتی هیل در مطلبی نوشت در حالی که چند هفته به زمان برگزاری انتخابات باقی است، قانونگذاران جمهوری‌خواهان مانع تصویب یک بسته مهم در زمان شیوع کرونا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی هیل نوشت: مقامات جمهوری‌خواه به مدت تقریباً چهار سال از رئیس جمهور در خصوص موضوعات مختلف از جمله مراقبت درمانی، مهاجرت، تجارت و امور دفاعی وی حمایت کرده‌اند. این حمایت‌ها حتی در زمانی که دیدگاه‌های ترامپ با نظریه‌های دیرینه محافظه‌کاران در تضاد قرار داشته وجود داشته است.

در این مطلب آمده است: با وجود این، در حالی که چند هفته به زمان برگزاری انتخابات سوم نوامبر باقی است و رئیس جمهور، کنگره را به اقدام برای تصویب یک بسته مهم کمک در زمان شیوع ویروس کرونا تشویق می‌کند، همان قانونگذاران به مهمترین مانع بر سر راه وی تبدیل شده‌اند.

 میچ مک‌کانل، سناتور جمهوری‌خواه، از ایالت کنتاکی و رهبر گروه اکثریت در سنا مکرر به ایده هزینه کردن چند تریلیون دلار دیگر برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا مخالفت کرده است. وی به مخالفت حدود ۲۰ نفر از جمهوری‌خواهان در مجلس سنا اشاره می‌کند که درباره پیامد‌های طولانی مدت بدهی فدرال هشدار می‌دهند.

جمهوری‌خواهان مجلس سنا در یک کنفرانس تلفنی در روز شنبه نگرانی‌های خود را به رهبران حزبی و مقامات ارشد ترامپ اعلام کردند. جمهوری‌خواهان سنا به بسته پیشنهادی یک تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلاری که کاخ سفید یک روز قبل‌تر پیشنهاد کرده بود اعتراض کردند.

این مقاومت در برهه‌ای حساس از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری صورت می‌گیرد. ترامپ در حال بهبود یافتن از بیماری کرونای خود است. ترامپ همچنین در نظرسنجی‌ها به میزان چشمگیری از رقیب خود جو بایدن از حزب دموکرات عقب افتاده است و می‌خواهد رهبران جمهوری‌خواه با اقداماتی قاطع به افزایش حمایت از او کمک کنند.

ترامپ به راش لیمبا مجری یکی از شبکه‌های رادیویی محافظه کار گفت: «صادقانه بگویم که من خواستار تصویب یک بسته کمک رسانی مالی بزرگتر نسبت به آنچه دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان پیشنهاد می‌کنند، هستم.»

ترامپ این سخنان را اندکی پیش از آن بیان کرد که استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری، پیشنهاد دریافت این کمک یک تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلاری را به نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، ارائه دهد.

دموکرات‌ها با رد پیشنهاد کاخ سفید اعلام کردند این پیشنهاد موجب تامین بودجه کافی برای رسیدگی به دو مشکل بحران‌های سلامت و اقتصاد که به سبب شیوع ویروس کرونا به وجود آمده اند نمی‌شود به ویژه زمانی که پای مسئله آزمایش دادن سریع و قابل اطمینان به میان آورده می‌شود. دموکرات‌ها قاطعانه از بسته دو تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلاری خود که پیشتر در این ماه در مجلس نمایندگان تصویب شد حمایت می‌کنند. این رقم بسیار پایینتر از رقم سه تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلاری است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان ماه مه تصویب کردند.

با وجود این، مذاکره‌کنندگان دولت آمریکا مجبور شدند نه تنها با خواسته‌های دموکرات‌ها رودررو شوند بلکه به رویارویی با قانونگذاران سرکش در حزب خود بپردازند که به یک لایحه بودجه‌ای عظیم دیگر هیچ علاقه‌ای ندارند. در حالی که ترامپ در نظرسنجی‌ها افتاده است، او به طور فزاینده‌ای تمایل دارد با خواسته‌های متحدانش در کاخ سفید مخالفت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار