مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

رفع مشکل بیکاری در گرو ترویج آموزش‌های مهارتی است

اولیائی گفت: برخوردار نبودن جوانان جویای کار از مهارت یکی از دلایل مشکل بیکاری است که رفع این معضل در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری این آموزش‌هاست.

خداداد اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

او گفت: این اداره کل از طریق مربیان توانمند، کارآفرین و نیز تعامل با بخش خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم می‌کند، زیرا کلید اشتغال و مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی است که این امر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کاملا ملموس و قابل رویت بوده و بیشتر مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای، جذب بازار کار می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در کشور‌های توسعه یافته، آموزش‌های مهارتی به عنوان اصلی جدایی ناپذیر در پیشرفت کشور مورد توجه است.

او  بیان کرد: یکی از امتیازات خوب این دوره‌های مهارتی برای کارآموزان این است که بعد از گذراندن دوره آموزش و قبولی در آزمون تئوری و عملی می‌توانند بلافاصله برای خودشان اشتغالزایی کرده و با ایجاد و راه‌اندازی کارگاهی برای چند جوان دیگر نیز شغل ایجاد کنند.

اولیائی به مزایای گواهینامه‌های مهارت پرداخت و گفت: بالاترین مزایای گواهینامه‌ها، بین المللی بودن آنهاست که فرد در هرجای دنیا می‌تواند مهارت خود را نمایان کند.

او افزود: دارندگان گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای در قالب گروه دارای پشتیبان می‌توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: کارآموزان عمدتا تجربه کاری در بازار کار ندارند لذا با کمک پشتیبانی که صاحب تجربه کاری موفق است، می‌توانند در قالب گروه‌های شغلی سازماندهی شده و به اشتغال بپردازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار