بهبودیافتگان کرونا ۷۰۰ واحد پلاسما اهدا کردند/ بیماران اصفهانی نیازمند گروه‌های خونی منفی

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: بهبود یافتگان کرونا در اصفهان تاکنون ۷۰۰ واحد پلاسما برای درمان بیماران اهدا کرده‌اند.

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: پلاسمادرمانی یکی از روش‌های موثر در تسریع روند درمان بیماران مبتلا به کرونا است. این روش هیچ‌گونه عوارضی ندارد و روز به روز با درخواست بیشتری روبه‌رو است.

او افزود: این درمان برای عموم قابل اجرا نیست و افراد مبتلا به بیماری کرونا به دلیل شرایط خاص، کاندیدای مصرف پلاسما می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است که با توجه به افزایش میزان مبتلایان از کسانی که بهبود یافته‌اند و شرایط لازم را برای اهدای پلاسما دارند دعوت می‌کنیم برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

او بیان کرد: در شرایط کنونی کمبود خون نداریم، اما به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم؛ به‌ویژه همه گروه‌های خونی منفی به دلیل کم‌یاب بودن، بیشتر مورد نیاز هستند.

زینلی گفت: هر فرد می‌تواند ۴۵۰ سی‌سی خون اهدا کند که نیاز مصرف هر بیمار، به نیاز و میزان خونی که از دست داده است بستگی دارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.