برگزاری جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان فارس

سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان، با حضور اعضاء کارگروه، در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد، در این کارگروه مطابق دستور کار جلسه، موضوعات مهم در حوزه مدیریت پسماند‌های استان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بر این اساس و به منظور بهبود وضعیت مدیریت پسماند‌های عادی در استان و جلوگیری از گسترش آلودگی‌های محیط زیستی موضوع ایجاد مراکز متمرکز بازیافت و تبدیل پسماند به کود و انرژی در دستور کار کارگروه استان قرار گرفت و مقرر شد به صورت پایلوت در شهرستان‌های آباده، مرودشت و قیرو کارزین، با مسئولیت دفتر شهری و شورا‌های استانداری و همکاری دفتر روستایی استانداری و سایر ادارت مرتبط، موضوع تجمیع مراکز دفع پسماند شهری و روستایی توسط شهرداران مرکز هر شهرستان پیگیری و برنامه اجرایی ارائه شود.

حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، با تاکید بر اهمیت ویژه به بی خطر سازی پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پذیرای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ،گفت: تمامی پسماند‌های ایجاد شده قبل از انتقال به سایت دفن پسماند شهرداری،  بی خطر می شود.

او، بیان کرد: در سطح شهر شیراز از ۳۸ بیمارستان فعال، ۲ بیمارستان از بیماران کرونایی مراقبت می کنند و ۵ آزمایشگاه تشخیص طبی، یک نقاهتگاه و مراکز بهداشت شهرستان به عنوان مراکز ۱۶ ساعته تشخیص کووید ۱۹، امور مربوط به بیماران کرونایی را پیگیری می‌کنند.

ظهرابی، تصریح کرد: در بیمارستان‌های مذکور تمامی پسماند‌ها عفونی محسوب شده و همین موضوع باعث افزایش حجم پسماند‌های عفونی می‌شود که نسبت به افزایش دستگاه‌های بی خطر سازی در این بیمارستان‌ها اقدام شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، ادامه داد: در استان فارس ۷۱ بیمارستان به سیستم بی خطر ساز پسماند‌های عفونی مجهز هستند که اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اعزام کارشناس برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های بی خطر ساز، از آزمایشگاه‌های معتمد خود به طور مستمر گزارش خود اظهاری دستگاه‌های بی خطر ساز مراکز درمانی را دریافت می‌کنند و در صورت نبود کارکرد مناسب دستگاه‌ها، اخطاریه رفع آلودگی ابلاغ می‌ شود.

او، افزود: با پیگیری بعمل آمده و همکاری‌های موثر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موضوع بی خطر سازی پسماند‌های مراکز درمانی کوچک مانند مطب‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها در حال ساماندهی بوده و شرکت منتخب در چند ماه آینده نسبت به استقرار دستگاه متمرکز بی خطر سازی پسماند‌های عفونی و مدیریت پسماند‌های مراکز درمانی کوچک اقدام می شود که موضوع فوق در سایر شهرستان‌های استان نیز در دست پیگیری است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار