جهانگیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تحقق نیمی از اهداف اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: سال گذشته نیمی از اهدافمان جهت اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی در کشور محقق شد.

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  درحال حاضر برای اجرای کامل و دقیق طرح نسخه نویسی الکترونیکی باید توجه ویژه ای  به زیرساخت‌های موجود در کشور کرد، زیرا تحقق کامل این طرح مانند سراسر دنیا تا حدودی زمان بر است.

او ادامه داد: در خصوص اجرای  طرح  نسخه نویسی الکترونیکی اقدامات خوبی طی  سال‌های گذشته انجام شده است. سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان و بیمه های درمانی نیمی از اهدافمان جهت اجرای کامل و دقیق طرح نسخه نویسی الکترونیکی محقق شد.

  معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه ما باید از ظرفیت پرونده الکترونیک سلامت استفاده بهتری کنیم، بیان کرد: در حال حاضر طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور به طور کامل انجام نشده است  و برای انجام کامل آن لازم است برخی اقدامات در حوزه های مختلف انجام شود. همچنین برخی فرآیندها مانند بحث فنی نسخه نویسی  الکترونیکی هم نیاز به اصلاح کامل دارند.

جهانگیری افزود: یکی از مشکلات اصلی نسخه نویسی  الکترونیکی عدم وجود کامل امکانات نرم افزاری  و سخت افزاری برای این اجرای این طرح در کشور است.


بیشتر بخوانید


جهانگیری گفت: در حال حاضر باید تمام آموزش های لازم به ارائه دهندگان خدمت و دریافت کنندگان خدمت در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی داده شود تا این طرح بدون هیچ مشکلی در ایران اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار