بانک‌های بوشهر برای پرداخت تسهیلات کرونایی مشکلی ندارند

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: بانک‌های بوشهر مشکلی برای پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ندارند و روزانه این تسهیلات در حال پرداخت است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  استاندار بوشهر چند روز پیش در نشست کارگروه اشتغال استان گفت: بانک‌های استان فقط هفت درصد تسهیلات کرونایی یعنی حدود ۳۷ میلیارد تومان را پرداخت کرده‌اند و ۹۳ درصد آن همچنان در بانک‌ها نگه داشته شده است که چنین عملکردی زیبنده نظام بانکی استان بوشهر نیست.

عبدالکریم گراوند بیان کرد: برخی از بانک‏‌های استان اکنون باید پاسخگو باشند که آیا از جایی برای ندادن تسهیلات کرونایی به آن‌ها سفارش شده و یا عملکرد ضعیف آن‌ها باعث پرداخت بسیار پایین در استان شده است.

در همین زمینه دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: عدد ۳۸ میلیارد تومان عددی کاملا صحیح است، اما درصدی که از آن یاد می‌شود نیاز به توضحیاتی دارد.


بیشتر بخوانید


داریوش زراعتگر افزود: مجموع بودجه ابلاغی به استان بوشهر ۴۸۹ میلیارد تومان بوده و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است، اما درخواست‌هایی که تا کنون به دست ما رسیده، ۱۰۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

او ادامه داد: به این ترتیب تا کنون برای حدود ۲۲ درصداز بودجه استان تخصیصی، ثبت نام شده است و ۳۶ درصد از ثبت نام شدگان از طریق سامانه کارا به شبکه بانکی ارجاع شده و تسهیلاتشان را دریافت کرده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر عنوان کرد: با این حساب عدد هفت درصد از کل بودجه تخصیصی به استان پرداخت شده است که باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

زراعتگر بیان کرد: اکنون سه هزار و ۴۲۷ صاحب شغل یا کسب و کار در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند و متقاضی این تسهیلات هستند.

او، در خصوص متقاضیانی که ثبت نام کرده‌ اما هنوز تسهیلاتشان را دریافت نکرده‌اند، گفت: روزانه این تسهیلات در حال پرداخت است و  مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: بانک‌های استان از لحاظ بودجه‌ای و اعتباری مشکلی ندارند و طرح‌هایی که هنوز پرداخت نشده، در حال سیر مراحل قانونی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.