رایگان شدن آموزش مجازی پیش دبستانی‌ها در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از ثبت نام مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی خبر داد و گفت: این ابلاغ شامل افرادی که در مدارس غیردولتی و کلاس‌های ضمیمه دولتی ثبت نام شده اند، نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص بخشنامه جدید وزیر آموزش و پرورش برای ثبت نام مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی گفت: ابلاغ بخشنامه آموزش مجازی رایگان به معنی توقف فعالیت‌های در حال انجام در واحد پیش دبستانی ثبت نام شده در مدارس غیردولتی و کلاس‌های ضمیمه دولتی نیست.

او با بیان اینکه متقاضیان ثبت نام دوره  آموزش مجازی تا پایان آبان، مهلت دارند در این طرح ثبت نام کنند، افزود: با در نظر داشتن اهمیت دوره پیش دبستانی و با توجه به کاهش آمار ثبت نام به دلیل دغدغه‌های خانواده‌ها برای حضور کودکان در مدرسه، دستورالعمل اجرای مجازی آموزش پیش دبستانی ارائه شده است که ماهیتی غیر حضوری دارد.

اسکندری نسب افزود: آموزش‌ها بر بستر آموزش‌های تلویزیونی و بستر شبکه شاد است و فرصت‌های یادگیری را فراهم می‌کند تا کودکان بتوانند در معرض دریافت برنامه‌های تربیتی قرار گرفته و بتوانند آمادگی‌های لازم را برای حضور در مدرسه برای سال‌های آینده کسب کنند.

 او از آغاز روند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی از اول آبان امسال خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به زحمات مربیانی که در این شرایط سخت، کلاس‌های حضوری و ترکیبی در دوره پیش دبستانی را در مدارس غیردولتی و کلاس‌های ضمیمه دولتی ارائه می‌دهند از خانواده‌ها درخواست کرد تا با همراهی با مربیان، نوآموزان را از فرصت‌های آموزش حضوری و ترکیبی محروم نکنند.

او بیان کرد: بر اساس اصول علم تعلیم و تربیت، کودکان از طریق ارتباط و تعامل و دست ورزی و فعالیت‌های عملی یاد می‌گیرند و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین تعامل مستقیم کودک و مربی شود.

اسکندری نسب در خصوص شرایط ثبت نام نوآموزان در آموزش‌های غیرحضوری رایگان گفت: این فرصت فقط برای نوآموزانی است که تا به حال در سامانه سناد ثبت نام نکرده اند و نوآموزان ثبت نام شده در واحد‌های آموزشی مشمول این بخشنامه نشده و برنامه‌های آن‌ها با جدیت در بستر واحد مدرسه دنبال خواهد شد و آموزش غیرحضوری فقط برای شرایط اضطرار است و راهکار مرجع ما نیست.

او افزود: والدین نوآموزان پیش دبستانی ثبت نام نشده می‌توانند برای ثبت نام و دریافت کد کاربری و ورمز ورود به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار