نو آموزان در شبکه شاد آموزش می‌بینند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای نوآموزان پیش دبستانی هر هفته از شنبه تا چهارشنبه به مدت نیم ساعت آموزش در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس ضیا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح ملی پوشش سراسری آموزش مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی خبرداد و گفت: دوره پیش دبستانی دوره‌ای رسمی و امری حاکمیتی است که کودکان دو سال قبل از دبستان را تحت پوشش قرار می‌دهد و آموزش و پرورش موظف به تدوین اصول، برنامه ریزی ، تعلیم و توانمندسازی نوآموزان این دوره است.

او افزود: جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای همه نوآموزان به صورت رایگان و غیرحضوری ، رشد همه جانبه کودکان و یادگیری پیش نیاز‌های ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط فعلی از اهداف اجرای این طرح ملی است.

او بیان کرد: فعالیت‌های پیش دبستانی در مراکز پیش دبستانی برای نوآموزانی که حضوری آموزش می‌بینند، همچنان به قوت خود باقی است، محتوا‌های آموزشی تولیدی آموزش و پرورش استان هم آماده توزیع است، اما اجرای طرح ملی سراسری نوآموزان با محوریت شهرستان و منطقه انجام می‌شود، برای هر شهرستان و منطقه کد و رمزی برای ورود به سامانه سناد در نظر گرفته می‌شود و بعد از ثبت نام هم معرفی نوآموزان پیش دبستانی به مراکز سنجش سلامت صورت می‌گیرد.

ضیا با اشاره به اینکه آمار ثبت نام  پیش دبستانی ها طی سال تحصیلی جاری در سطح کشور رضایت بخش نیست، از ثبت نام ۲۸ هزار و ۵۳۵ نوآموز کرمانی یعنی بالای ۵۰ درصد تعداد نوآموزان استان در مراکز پیش دبستانی خبر داد.

او گفت: برای نوآموزان پیش دبستانی هر هفته از شنبه تا چهارشنبه به مدت نیم ساعت آموزش در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار