صدرالحسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکایی‌ها از ورود ایران به باشگاه فروشندگان سلاح می‌ترسند

کارشناس روابط بین الملل گفت: ایران بیش از ۹۰ درصد از نیاز‌های دفاعی خود در داخل کشور تولید می‌کند، لذا آمریکایی‌ها از این مسئله ناراحت هستند که ایران وارد باشگاه فروشندگان اسلحه شود.

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات پومپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که به ایران سلاح بفروشند یا از آن سلاح بخرند، گفت: موضوع لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران بعد از ۵ سال یک موضوع بسیار مهم به دلیل شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشور‌های عرب منطقه به ویژه عربستان سعودی محسوب می‌شود، این یک پیروزی سیاسی به شمار می‌رود که ملت ایران با مقاومت فعال خود کسب کرد.

او افزود: مایک پومپئو اعلام کرد که علی رغم لغو تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، هیچ کس حاضر نیست از تهران اسلحه خریداری کند یا به آن سلاح بفروشد، در واقع زمانی قانونا نمی‌توان اقدامی را از جهت حقوق بین الملل انجام داد، اما زمان دیگر تزویر و تحریم‌های ظالمانه دشمن مانع انجام کار می‌شود که واشنگتن درصدد انجام همین کار است.

صدرالحسینی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۹۰ درصد از نیاز‌های دفاعی خود در داخل کشور تولید می‌کند، لذا آمریکایی‌ها از این مسئله ناراحت هستند که ایران وارد باشگاه فروشندگان اسلحه شود و به دلیل کیفیت و ارزان بودن سلاح‌ها یی که در تهران تولید می‌شود، قطعا برخی از کشور‌ها حاضر هستند در مقابل آمریکایی‌ها بایستند و از ایران سلاح بخرند.


بیشتر بخوانید


کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: نکته دیگر رفع نیاز‌های محدودی است که جمهوری اسلامی ایران در حوزه هواپیما‌های نظامی دارد که در این زمینه هم می‌تواند از چین، آمریکا و از هر کشور دیگری که فروشنده این سلاح است، آن را خریداری کند، قبلا هم که  آمریکایی‌ها چنین تحریم‌هایی  را در حوزه های دیگر داشتند، اما با این حال برخی از کشور‌ها آماده خرید و فروش از ایران به طرق مختلف بودند.

او افزود: ایران به دلیل صادرات نفت مبلغی پول نزد چینی‌ها دارد، لذا اگر ضرورت باشد و مسئولان دفاعی کشور صلاح دیدند، می‌توانیم بخشی از نیاز‌های دفاعی کشورمان برای رفع نیازهای کشور تامین کنیم، بنابراین بدون اینکه هیچ پولی از طریق سوئیفت جا به جا شود، کالای مورد نیاز دفاعی وارد می‌کنیم.

صدرالحسینی ادامه داد: ایران در حال حاضر به دلیل پایان یافتن منع خرید و فروش تسلیحات و لغو تحریم تسلیحات سازمان ملل، این آزادی را در دنیا دارد که هم اسلحه بفروشد و هم در صورت نیاز اسلحه خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۰۷:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
کشورهای دیگر از ترس آمریکا نمیخرند مگر به سوریه چندتا کشور مفتی بدهید که اسم در کنید مثل بنزین مجانی به ونزوئلا
آخرین اخبار