تصرف یک پناهگاه مهم داعش از سوی ارتش عراق

ارتش عراق موفق شد یک پناهگاه خطرناک و مهم داعش را به تصرف خود درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی عملیات مشترک عراق از برقراری امنیت در منطقه‌ای خبر داد که پناهگاه و مسیر انتقال تروریست‌ها در شمال این کشور محسوب می‌شود.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز، دوشنبه در گفتگو با این خبرگزاری ضمن اعلام برقراری امنیت در بخشی از یک منطقه که پناهگاه و مسیر انتقال تروریست‌ها در شمال این کشور محسوب می‌شود، اعلام کرد: عملیات ارتش عراق و نیرو‌های ویژه صبح امروز با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی برای پاکسازی منطقه‌ای موسوم به جزیره "کنعوص" واقع در شمال شهرستان الشرقاط، در شمال استان صلاح الدین آغاز شد.

الخفاجی در ادامه تصریح کرد: نیرو‌ها کار خود را از شرق جزیره نزدیک به روستای کنعوص که پناهگاه تروریست‌ها بوده و به عنوان مسیر انتقال تروریست‌ها استفاده می‌شد، آغاز کردند؛ بنابراین این عملیات اهمیت بسیاری به ویژه برای تامین امنیت جنوب موصل، مرکز نینوا و نیز شمال استان صلاح الدین تا دیالی در شرق عراق دارد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه افزود: این عملیات با ساخت پل و گسیل نیرو‌ها به سو جزیره آغاز شد و در حال حاضر امنیت بخش جنوبی آن تامین شده است.

الخفاجی در ادامه تأکید کرد: عملیات با هدف پاکسازی جزیره کنعوص از وجود تروریست‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
صبح امروز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند نیرو‌های الحشدالشعبی و ارتش عراق عملیات پاکسازی منطقه‌ای صعب العبور در جنوب موصل را آغاز کرده اند.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ستاد عملیات بخش نینوی و نیرو‌های وابسته به آن، این عملیات را با پشتیبانی از نیرو‌های زمینی و هوایی ارتش عراق انجام می‌دهند.

همچنین «علی الحسینی» مسئول ارتباطات سازمان الحشد الشعبی در محور شمال، اعلام کرده بود که ۹۵ درصد بقایای داعش در کرکوک از بین رفته است.

او گفته بود: به دنبال عملیات موفق سازمان الحشدالشعبی و سایر تشکیلات امنیتی کشور در کرکوک، ۹۵ درصد از بقایای داعش و هسته‌های خاموش این گروه تروریستی از بین رفته است و تا مرز‌های استان صلاح‌الدین، امنیت کامل برقرار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۵۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
پس قول و وعده ی ""انتقام سخت"" که برای قصاص خون شهیدان ابومهدی المهندس و سردارسپهبدحاج قاسم سلیمانی و همراهانشان داده شده بود چه شد؟
آخرین اخبار