نودل ذرت خانگی یک خانواده ۹ نفره را به کام مرگ کشاند!

۹ نفر از اعضای یک خانواده چینی با خوردن نودل ذرت خانگی که از نظر آن‌ها فاسد نشده بود، مسموم شده و مردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک خانواده ۹ نفره در چین بعد از خوردن نودل ذرت خانگی که یک سال در فریزر مانده بود، جان خود را از دست دادند. نودل Suantangzi، یک غذای خوشمزه محلی چینی، حاوی آرد ذرت تخمیر شده است. این غذا که در یخچال مانده و از یخ زدگی خراب شده بود توانست این خانواده را با اسید بونگ کرک مسموم کند، طبق گفته مقامات محلی، اسید بونگ سمی است که در غذا به وجود می‌آید.


بیشتر بخوانید


این خانواده، از شهر جیکسی در استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین، این نودل فاسد شده را در ۵ اکتبر برای صبحانه خوردند وبعد از مدت کوتاهی احساس بیماری کردند.

9 نفر از اعضای یک خانواده پس از خوردن نودل ذرت مردند!

تا تاریخ ۱۰ اکتبر، هفت نفر از اعضای این خانواده کشته شدند. در ۱۲ اکتبر، هشتمین نفر هم درگذشت؛ و مادر این خانواده به نام لی، روز دوشنبه درگذشت. سه کودک در این خانواده، به خاطر ناراضی بودن از طعم و مزه و شکل ضخیم نودل از خوردن آن خودداری کرده بودند.

این غذا پس از ۱۲ ماه ماندن در فریزر، غلظت بالایی از اسید بونگ کرک که یک سم تنفسی تولید شده توسط باکتری pseudomonas cocovenenans است در ظرف تشخیص داده شد. کمیسیون بهداشت استان هیلونگ جیانگ گفت که این سم همچنین در مایعات معده اعضای این خانواده کشف شد.

9 نفر از اعضای یک خانواده پس از خوردن نودل ذرت مردند!

گائو فی، مدیر ایمنی مواد غذایی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هایلونگ جیانگ، گفت که ورود این سم به بدن انسان اغلب می‌تواند کشنده باشد. او به سرویس خبری چین گفت: "این سم می‌تواند به بسیاری از اندام‌های انسانی از جمله کبد، کلیه‌ها، قلب و مغز آسیب جدی برساند. در حال حاضر، پادزهر خاصی برای این سم وجود ندارد. پس از مسمومیت، میزان مرگ و میر می‌تواند از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد باشد. "

اسید بونگ کرک در شیوع بیماری‌های ناشی از مواد غذایی شامل نارگیل و محصولات با پایه ذرت در اندونزی و چین نقش دارد. گلوبال تایمز گزارش داد، این اسید حتی اگر کاملاً پخته شود و هیچ دارویی برای درمان چنین مواردی از مسمومیت موجود نباشد، حذف نمی‌شود، برای جلوگیری از مسمومیت، مردم نباید از ذرت خیس خورده یا کپک زده برای تهیه غذا و تهیه و خوردن هر نوع ماده غذایی استفاده کنند.

علائم مسمومیت بونگ کرک معمولاً طی چند ساعت پس از خوردن غذای آلوده آغاز می‌شود و شامل درد معده، تعریق، ضعف عمومی و در نهایت کما است و مرگ می‌تواند در عرض ۲۴ ساعت اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۰۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
من و همسرم و دخترم. خانوادهد۳ نفری هستیم. الهی شکر روزگارمون میچرخه... ماشالا ۱۲ نفر هستند. خدا برکت زندگیشونو بیشتر بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۰:۳۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
این چینی ها هر چی گیرشون میاد میخورن و هر بلایی سرشون بیاد حقشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ماشالله ....۱۲نفر!!! الکی نیس که یه میلیار ۳۰۰ میلیون جمعیت داره!