در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عرضه مرغ سبز بهانه‌ای برای گرانفروشی/ نرخ مرغ گرم به ۲۵ هزار تومان رسید

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: متوسط نرخ مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

وی عرضه با نرخ‌های بالاتر را گرانفروشی دانست و افزود: در حال حاضر مرغ در برخی مغازه‌ها به دلیل سودجویی مغازه داران با عناوین ‌مختلفی همچون مرغ سبز و قطعه بندی با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود که دستگاه‌های نظارتی بر این امر باید نظارت کنند.

اسداله نژاد قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

اسداله نژاد با انتقاد از گرانفروشی مرغ در برخی مغازه‌ها بیان کرد: با توجه به سودجویی برخی واحد‌های صنفی، مرغ با نرخ‌های بالای ۳۰ هزار تومان تحت عناوین مختلف همچون قطعه بندی، مرغ سبز و... عرضه می‌شود، درحالیکه سازمان دامپزشکی به عنوان متولی امر مرغ سبز را تایید نکرده است.

این مقام‌مسئول از کمبود عرضه مرغ خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی، عرضه مرغ به سبب نبود میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی کاهش یافته است که اگر تدابیر جدی برای بازار نهاده‌های دامی‌اندیشیده نشود، قیمت مرغ دچار بحران می‌شود.

اسداله نژاد ادامه داد: اگر دولت به تعهدات خود در ارتباط با توزیع نهاده عمل نکند و بدون نظرخواهی از وزارت جهاد و تشکل‌ها مصوبه‌ای را ابلاغ کند، بدیهی است که هیچ منطقی این امر را نمی‌پذیرد.

این مقام‌مسئول از کمبود عرضه مرغ خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی، عرضه مرغ به سبب نبود میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی کاهش یافته است که اگر تدابیر جدی برای بازار نهاده‌های دامی‌اندیشیده نشود، قیمت مرغ دچار بحران می‌شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تغییر محسوسی نداشته است، بیان کرد: با وجود ساماندهی سامانه بازارگاه نهاده‌های دامی، انتظار می‌رود که ۱۰۰ درصد ذرت و سویا با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار گیرد و در این صورت احتمال کاهش قیمت مرغ وجود دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر این مسئله که در سامانه بازارگاه بازنگری باید صورت گیرد، بیان کرد: اگر نهاده با قید فوریت در اختیار مرغدار قرار گیرد، با گذر از بحران فعلی رضایت تولیدکننده، مصرف کننده و دولت را خواهیم داشت.

اسداله نژاد قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده را ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به تامین ۵۰ درصد نهاده دامی با نرخ مصوب و تامین بخش اعظم از بازار آزاد، قیمت تمام شده تولید به شدت بالاست.

وی ادامه داد: اگر دولت به تعهدات خود در ارتباط با توزیع نهاده عمل نکند و بدون نظرخواهی از وزارت جهاد و تشکل‌ها مصوبه‌ای را ابلاغ کند، بدیهی است که هیچ منطقی این امر را نمی‌پذیرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزود:دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تغییر محسوسی نداشته است، بیان کرد: اگر وعده مسئولان در خصوص تامین نهاده‌ها محقق شود، پیش بینی می‌شود که قیمت تمام شده تولید و در نهایت نرخ نهایی مرغ در بازار کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کمبودی در عرضه مرغ نداریم، افزود: با توجه به آنکه مرغداران به سبب نوسان نرخ نهاده‌های دامی جرات جوجه ریزی ندارند و واحد‌های مرغ مادر به سبب جلوگیری از زیان، جوجه ریزی را حذف کردند، این احتمال وجود دارد که با چالش تامین مرغ برای مقطعی در بازار مواجه ‌شویم که خوشبختانه نگرانی در این زمینه وجود ندارد چرا که ذخایر پشتیبانی امور دام‌مناسب است.

اسداله نژاد ادامه داد: با وجود افزایش قیمت تولید دان آماده، مرغداران همچنان منتظر قیمت مصوب جدید مرغ هستند که امیدواریم با تعیین قیمت جدید و تخصیص سهمیه نهاده به واحد‌های تولیدی، روند بازار به تدریج بهتر شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اتخاذ سیاست گذاری نادرست مسئولان منجر به ایجاد بحران در بازار مرغ خواهد شد.

اسداله نژاد از افزایش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر در بازار افزایش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب فاصله دارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت مرغ ، نهاده دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام. روغن سرخ کردنی 8 هزار تومنی شده36 هزار تومن در عرض یک روز نون شده دونه پانصد و همه چی چندبرابر شد بخاطر حرف مسولین که گفتن میخوان به مردم پول بدن برن گوشت مرغ بخرن خخخ
دیگه یه بچه هم میدونه وقتی پول بخای به مردم بدی جنسا گرون میشه باید کپن بدن
بعد تازه نمیان به همه این کارتو بدن قراره به 20 میلیون بدن

الان این گرونی کی میخواد جواب بده
آخرین اخبار