شکایت فلسطینیان علیه دولت انگلیس

فلسطینیان امروز علیه دولت انگلیس به سبب صدور بیانیه ننگین بالفور، در دادگاه‌های فلسطینی شکایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن با اعلام این خبر که فلسطینیان امروز علیه دولت انگلیس به سبب صدور بیانیه بالفور، در دادگاه‌های فلسطینی شکایت می‌کنند، نوشت: منیب المصری، بازرگان فلسطینی که ریاست تجمع ملی شخصیت‌های مستقل را بر عهده دارد و برای ارائه این شکایت اقدام کرده است، گفت این پرونده (شکایت) پس از ۱۰۳ سال از صدور بیانیه بالفور انجام می‌شود که با مردم فلسطین به عنوان یک اقلیت در وطن خود که هیچ حقوقی ندارند، تعامل و بدون هیچ حقی اسرائیل را تاسیس کرد، به طوری که بر پایه این بیانیه ننگین همه جنایت ها، بدبختی‌ها و نکبت‌هایی که مردم فلسطین با آن رو به رو شده اند، صورت گرفت.

المصری افزود: تجمع ملی شخصیت‌های مستقل با مشارکت موسسه بین المللی پیگیری حقوق مردم فلسطین، طرحی را آغاز کردند که بخشی از یک برنامه کامل است که هدف آن پیگیری حقوق مردم فلسطین در دستگاه قضایی ملی و بین المللی برای محاکمه همه کسانی است که حقوق مردم فلسطین را نقض کرده اند. این طرح به عنوان یکی از نتایج نشست راهبردی ملی برای مقابله با معامله قرن و سیاست‌های اسرائیل اشغالگر است که تجمع ملی شخصیت‌های مستقل با مشارکت وزارت دادگستری فلسطین و دانشگاه قدس آن را تنظیم کردند.

او تاکید کرد این پرونده علیه انگلیس به عنوان منبع رنج مردم فلسطین از زمان اعلام بیانیه بالفور در سال ۱۹۱۷ یعنی سه سال پیش از صدور سند قیمومت انگلیس بر فلسطین و تبدیل این بیانیه به یک طرح اجرایی تقدیم می‌شود، طرحی که با لغو هویت ملی مردم فلسطین، جزء به جزء آن اجرا شد و به موازات آن قدرت باند‌های صهیونیست در فلسطین در زمینه آموزش و تسلیحات شکل گرفت و در برابر جنایت‌های این باند‌ها علیه شهروندان فلسطینی که ۹۳ درصد ساکنان فلسطین را تشکیل می‌دادند، سکوت اختیار شد.

المصری افزود این شکایت روز ۲۲ اکتبر جاری در دادگاه ویژه‌ای در شهر رام الله ثبت خواهد شد و پیش از ثبت شکایت، نشست مردمی با مشارکت قشر‌های مختلف ملی فلسطین هم برگزار می‌شود تا مخالفت مردم فلسطین نه تنها با بیانیه بالفور بلکه با همه نتایج آن از جمله معامله قرن اعلام شود. در این نشست که در سالن برج‌های الزهراء نزدیک مجتمع دادگاه‌ها در شهر رام الله برگزار خواهد شد، همایشی برای بیان ابعاد این طرح هم برپا می‌شود و پس از آن همه برای ثبت شکایت راهی مجتمع دادگاه‌ها خواهند شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین بار‌ها از انگلیس خواسته است تا برای جبران این جنایت به سبب صدور بیانیه بالفور عذرخواهی کند و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، اما دولت انگلیس به هیچ یک از این درخواست‌ها پاسخ مثبت نداده است.

ثبت این پرونده شکایت به این معنا نیست که دستگاه قضایی در این زمینه حکمی صادر می‌کند و این موضوع نیازمند نهاد‌های قضایی متخصص است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار