علی‌اف از آزادسازی مناطق جدید در قره‌باغ خبر داد

رئیس جمهور آذربایجان در پیامی توئیتری اعلام کرد نیروهای این کشور مناطقی جدیدی از قره‌باغ را آزاد ساخته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) در پیامی توئیتری اعلام کرد نیروهایش مناطقی جدید از منطقه موردمناقشه قره باغ را آزادکرده‌اند.

او در پیامی توئیتری نوشت: «نیرو‌های جمهوری آذربایجان دو روستا با نام دولانار و بونیادلی در منطقه خوجاوند و چندین روستا به نام‌های داغ توماس، نوسوس، خلف لی، مین باش لی، و ویصل لی، در منطقه جبرائیل آزاد ساخته‌اند.»

رئیس جمهوری آذربایجان در پیامی دیگر از آزادسازی روستا‌های «وندلی» «میرزا حسن لی» در منطقه «زنگیلان» و روستا‌های «زیلان‌لی»، موغان‌لی»، «آلا قورشاق» و «کورد ماهریزلی» در منطقه «قوبادلی» نیز خبر داد.

امروز همچنین اخبار حاکی از آن بود که در پی بحران کنونی در منطقه مورد مناقشه قره باغ، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و «زهراب مناتساکانیان» همتای ارمنستانی وی، امروز جمعه به واشنگتن خواهند رفت تا ضمن دیدار با «مایک پمپئو» همتای آمریکاییشان، درباره راه‌های رفع بحران قره‌باغ رایزنی کنند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
به امید آزادی تمام مناطق اشغالی.
زنده باد ارتش مقتدر و آزادیبخش آذربایجان.
-
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
البته 99 درصد جهان طرفدار ارمنستان است به خاطر ترس از امریکا یا روسییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
درود بر غیرت مسلمانان آذربایجان. همین طوری پیش برید و خاک اسلام رو از دست این غاصبان پس بگیرید . تاریخ از شما به نیکی یاد خواهد کرد .
آخرین اخبار