راه اندازی ۲۴۵ مدرسه پویا در کل کشور با مشارکت استان‌ها

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: از پارسال در کشور ۲۴۵ مدرسه پویا جز برنامه وزارت آموزش و پرورش بوده و سهم استان فارس از این مدارس پویا ۸ مدرسه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جعفری در جلسه وبینار با اعضای شورای معاونین و کارشناسان و کارشناس مسئولان تربیت بدنی و سلامت سراسر استان، با اشاره به سیاست‌های آموزش و پرورش در راه اندازی مدرسه پویا در مدارس است، گفت: از پارسال در کشور ۲۴۵ مدرسه پویا را جز برنامه خود قرار دادیم که سهم استان فارس از این مدارس پویا ۸ مدرسه بوده است.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: در وزارت آموزش و پرورش اسناد بالا دستی سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی است.

او با بیان اینکه در این سند به بحث سلامت توجه جدی شده است، افزود: در مبانی نظری در بیانیه ارزش‌ها، ماموریت ها، اهداف کلان و اهداف عملیاتی به بحث سلامت و ارتقای آمادگی جسمانی و روانی بهداشت فردی به ویژه از طریق ورزش و تفریحات سالم تاکید شده است.

جعفری با اشاره به فعالیت، رویکرد‌ها و اقدامات حوزه تربیت بدنی و سلامت برنامه‌ها که بر اساس اسناد تحولی بر مبنای شاخصه‌هایی مانند مدرسه محوری، دانش آموز محوری بنا نهاده است، گفت: در همه برنامه‌ها، ارزش محور، تخصصی محور و مشارکتی کردن فعالیت‌ها را مد نظر داشته است.

او گفت: در کنار اجرای درس تربیت بدنی که در سبد برنامه‌های دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی توجه به نیروی انسانی متخصص، محتوا، فضا و تجهیزات بسیار مهم است.

جعفری ادامه داد: برای اینکه سرا نه‌ی فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان ارتقا پیدا کند فعالیت‌های مانند المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای حیاط پویا که طرح تکمیلی آن مدرسه پویاست، کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و برون مدرسه ای، انجمن‌های ورزشی مدارس طرح کوچ "کنترل وزن و چاقی دانش اموزان" و نرمش صبح گاهی در دستور کار بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار