مجله سم شناسی و مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک که به زبان انگلیسی چاپ می شود در جمع مجلات بین المللی قرار گرفت.

مجله سم شناسی و مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع مجلات بین المللیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر جمالیان ، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و مدیرمسئول مجله سم‌شناسی و مسمومیت‌ها گفت: این مجله تخصصی سلامت که به صورت الکترونیکی و به زبان انکلیسی منتشر می‌شود به عنوان تنها مجله سم‌شناسی ایران موفق به کسب گرید بین‌المللی انتشار شد.

دکتر محمد جمالیان گفت: این مجله تخصصی که اغلب مقالات عملی آن سویه سموم و محیط زیست را دارد تنها مرجع انتشار تخصصی یافته‌های مسمومیت کشور است که به مرحله اعتبار علمی بین المللی و درج در فهرست اسکوپوس رسیده است.

وی توضیح داد: در این فصلنامه علمی و تخصصی مقالات و نتایج یافته‌های بالینی و سم‌شناسی پایه نیز منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان و متخصصان قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و مدیرمسئول مجله سم شناسی و مسمومیت‌ها بیان کرد: این نشریه به صورت مکتوب فعالیت خود را از سال ۸۴ در دانشگاه علوم پزشکی اراک اغاز کرد و از ۶ سال قبل الکترونیکی شد.

دکتر جمالیان گفت: مسئولیت تیم تحریریه و سردبیری این نشریه تخصصی با «حسن صلحی» یکی از سم‌شناسان مطرح کشور و استان مرکزی است و مقالات منتشر شده در آن از نظر کیفیت علمی، محتوا و سوژه و کاربردی بودن در سطح عالی قرار دارد و به عنوان یکی از منابع پر مراجع متخصصان در سطح بین‌المللی است.

یکم تا هفتم آبان ماه در تقویم سلامت ایران به عنوان هفته پیشگیری و اطلاع رسانی مسمومیت‌ها نامگذاری شده است.

انتهای پیام / الف

برچسب ها: پزشکی ، مجله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.