فرماندار ویژه آبادان بر آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسانی این شهرستان در مواجه با هر نوع بارندگی احتمالی فصل پاییز و زمستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست ستاد بحران این شهرستان که با دستور کار آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسانی در مواجه با هر نوع بارندگی احتمالی فصل پاییز و زمستان برگزار شد، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان باید به حالت آماده‌باش قرار بگیرند، نباید وضعیت به گونه ای رقم بخورد که اتفاقات بارندگی پارسال تکرار شود.

او افزود: حجم زیادی از اراضی و تاسیسات شهر در اختیار دو شرکت بزرگ پالایشگاه و پتروشیمی است و این دو شرکت موظف هستند محیط پیرامون و مستغلات خود را نسبت به انجام عملیات لایروبی  آماده سازی کنند.

فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد :قبلاً توصیه ما به صورت تذکر و یادآوری بود، اما امروز در شورای تامین استان خوزستان  این قضیه مصوب شده است و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید نسبت به آماده‌سازی فضای پیرامونی خود در جهت مقابله احتمالی با بارندگی هوشیار باشند.

موسوی تاکید کرد: بلوار بین پالایشگاه و پتروشیمی نیز شرایط مناسبی ندارد و حتماً باید سر و سامان یابد، این بلوار به حال خود رها شده است و خودروهای مربوط به شرکت های نام برده نظم ترافیکی مناطق پیرامونی آن را به هم زده است.

او با قدردانی از لایروبی خطوط اصلی سطح شهر گفت: لایروبی برخی خطوط فرعی در کوی ولیعصر هنوز اجرایی نشده است، همچنین در کوی ملت روبروی بیمارستان طالقانی می‌بایست از سمت نهرچوسان خروجی مسیر جهت هدایت آبها به رودخانه بهمنشیر صورت بگیرد و شهرداری موظف هست این کار را انجام دهد،  پالایشگاه، پتروشیمی، اداره پخش فرآورده‌های نفتی و ایرانول موظف به تهیه و نصب پمپ تخلیه برای آب های سطحی پیرامون خود هستند.

فرماندار ویژه آبادان افزود: لایروبی مناطقی چون سلیچ شرقی و غربی و فرهنگیان نیز باید هرچه سریعتر روند اجرایی خود را از سر بگیرد.

موسوی از اداره آموزش و پرورش خواست سالن های خود را جهت استفاده احتمالی در مواقع بحران آماده سازی کند.

 او تصریح کرد: در این خصوص حتما آموزش و پرورش با هلال احمر نشست و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، آبفای آبادان نیز  تجهیزات خود را از قبیل خودروها و دستگاه‌های جنتکس هر چه سریعتر آماده سازی بکنند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: مجری طرح فاضلاب باید نسبت به آسفالت مکان هایی که حفاری خطوط فاضلاب داشته‌اند اقدامات لازم را انجام دهد.

موسوی در خصوص سیل بندهای انهار بخش مرکزی و اروندکنار و روستاها گفت: در این مناطق هیچ  سیل بندی نباید اشکال داشته باشد، همچنین پل‌های دهستان نوآباد نیاز به توجه بیشتر و ترمیم اساسی دارند،مقرر شده است از سوی راهداری استان در این خصوص همکاری لازم صورت بگیرد.

او ادامه داد: پمپ های دیزلی باید آماده سازی بشوند و همچنین لایروبی کانال های خیابان دبستان با همکاری پالایشگاه و شهرداری صورت بگیرد.

فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد: تمام ادارات و شرکت ها هر هفته می بایست نشست شورای بحران را برگزار کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.