تاکید پمپئو بر پایبندی به آتش بس و حل دیپلماتیک درگیری قره باغ

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان حل دیپلماتیک درگیری در قره باغ را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تله تریدر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در دو تماس جداگانه با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، خواستار آتش بس و حل دیپلماتیک درگیری در قره باغ شد.

در بیانیه صادر شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا از سران دو کشور خواست به تعهدات خود تحت نظارت گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا، پایبند باشند.

در این بیانیه همچنین آمده است که هیچ راه حل نظامی برای این درگیری وجود ندارد. وزیر امور خارجه بر اهمیت اجرای کامل آتش بس که ۱۰ اکتبر در مسکو توافق شد و در بیانیه صادر شده از پاریس در ۱۷ اکتبر مجدداً تأکید کرد.

پیش از این پمپئو به همراه ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از ارمنستان و آذربایجان خواستند که با آتش بس قره باغ کوهستانی موافقت کنند. بعداً، او از ترکیه به دلیل تشدید درگیری‌ها انتقاد کرد و خواستار حل و فصل از طریق مذاکره و بحث‌های صلح آمیز شد.

از زمان آغاز درگیری‌های تازه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ۲۷ سپتامبر، این سومین توافق آتش بسی است که میان دو کشور منعقد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار