استخدام ۳ هزار مهندس در شرکت TikTok

شرکت TikTok قصد دارد برای حمایت از رشد سریع جهانی خود، ۳۰۰۰ مهندس از چند کشور مختلف استخدام کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت TikTok قصد دارد در طول سه سال آینده حدود ۳۰۰۰ مهندس از اروپا کانادا و سنگاپور استخدام کند. این اقدام TikTok نشان می‌دهد اپلیکیشن تیک تاک با وجود محبوبیت بالا در بین کاربران، ابهاماتی در خصوص مالکیتش وجود دارد، اما ظاهرا طرح‌های توسعه خود را رها نکرده است. دونالد ترامپ اخیرا در مورد امنیت داده‌های شخصی کاربران در این برنامه ابراز نگرانی کرده بود و به شرکت چینی بایت دنس مالک TikTok دستور داده بود ادامه روند این شرکت را به یک شرکت آمریکایی بسپارد.

هدف TikTok از استخدام این تعداد مهندس چیست؟

سخنگوی TikTok گفت: ما برای حمایت از رشد سریع جهانی خود، قصد داریم تیم مهندسی TikTok را توسعه دهیم و تقریباً ۳۰۰۰ مهندس در کانادا، اروپا، سنگاپور و همچنین آمریکا طی سه سال آینده به این مجموعه اضافه کنیم. او در ادامه افزود: آمریکا به عنوان یکی از قطب‌های مهندسی این شرکت باقی خواهد ماند و کارکنان بیشتری را استخدام خواهد کرد. در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ مهندس در خارج از چین در TikTok مشغول به کار هستند که تقریباً نیمی از آن‌ها در کالیفرنیا مستقر هستند. بایت دنس پیش از این گفته بود قصد دارد میلیارد‌ها دلار برای این شرک سرمایه گذاری کند و صد‌ها نفر از کارمندان خود را در سنگاپور استخدام کند که به نظر می‌رسد این کشور را به عنوان دفتر مرکزی خود در جنوب شرقی آسیا انتخاب کرده است.

اپلیکیشن تیک تاک

دونالد ترامپ ماه گذشته اعلام کرد با توافق مقدماتی شرکت‌های Oracle Corp و Walmart Inc برای خرید سهم در تیک تاک موافق است، اما پس از این که بایت دنس اعلام کرد سهام عمده در تیک تاک را واگذار نخواهد کرد، توافق رسمی محقق نشد. بر اساس یک منبع آگاه، یک قاضی در تاریخ ۴ نوامبر بررسی خواهد کرد که آیا دولت آمریکا مجاز به اجازه داشته است دانلود تیک تاک از فروشگاه‌های برنامه در این کشور را ممنوع کند. چنین اقدامی به منزله ممنوعیت تیک تاک در آمریکا خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.