ویروس کرونا در چه دمایی از بین می‌رود؟

عضو هیات علمی گروه میکروب شناسی و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ویروس کرونا در دمای ۵۶ درجه سانتی گراد بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه غیر فعال شده و از بین می‌رود.

داوود کلانتر، عضو هیات علمی گروه میکروب شناسی و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: یکی از عواملی که باعث مرگ ویروس‌ها می‌شود، حرارت است، ویروس‌ها معمولا در دمای ۳۷ درجه سانتی گراد چند ساعت فعال هستند که البته برحسب نوع یا جنس ویروس تاثیر دما متفاوت است.

کلانتر در مورد ویروس کرونا افزود: این ویروس در دمای چهار درجه سانتی گراد تا حدود ۲۱ روز فعال بوده و قدرت بیماری زایی دارد؛ ویروس کرونا در دمای ۵۶ درجه سانتی گراد بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه غیر فعال شده و از بین می‌رود.

عضو هیات علمی گروه میکروب شناسی و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: همچنین طبق گزارشات موجود ویروس کرونا در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد در حدود چهار تا پنج دقیقه غیر فعال و قدرت بیماری زایی خود را از دست می‌دهد، بنابراین با توجه به شروع فصول سرد سال لازم است توجه شود که در دمای سرد پایداری ویروس بر روی سطوح افزایش یافته و در نتیجه احتمال انتقال آن بیشتر خواهد شد، بنابراین لازم است مردم نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

او تصریح کرد: همچنین هنگام شستن دست‌ها با آب گرم با دمای مناسب حتما از مواد شوینده استاندارد استفاده کنند تا با احتمال بیشتری ویروس، غیر فعال شود و درصد انتقال آن کاهش یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار