سخنگوی وزارت بهداشت گفت:

هفته‌های آینده واکسن ایرانی کرونا را روی انسان تست می‌کنیم/ نگران شیوع کرونا در فصول سر‌د هستیم

لاری گفت: به سمت آزمایش انسانی "واکسن کرونا" می‌رویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت بااشاره به اینکه ویروس کرونا کاملا با رفتار اجتماعی ما هماهنگ است، گفت: هرچه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در جامعه کمتر شده و مردم و مسئولان نسبت به شیوع ویروس کرونا دچار عادی‌انگاری شوند، این بیماری افراد بیشتری را گرفتار خواهد کرد.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و شهدای زیادی تقدیم شده است، تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان تاکنون از هیچ تلاشی برای روند درمانی بیماران غفلت نکرده‌اند. در این میان باید میزان همکاری و همراهی اجتماعی با مدافعان سلامت افزایش پیدا کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال  حضور افراد در فضا‌های سربسته افزایش پیدا می‌کند و این موضوع سبب نگرانی زیادی می‌شود چرا که امکان تهویه مناسب در فضا‌های سربسته کمتر وجود دارد و تجمع افراد نیز در این مکان‌ها خطراتی به همراه دارد؛ اگر یک نفر در چنین فضایی آلوده به ویروس کرونا باشد، احتمال ابتلای سایر افراد بسیار بالاتر می‌رود.
منبع تسنیم
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.