صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک به اقتصاد کشور است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتقای مهارت افراد به منظور کمک به اقتصاد کشور است.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حزفه ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر بوده که امسال این رقم به ۸۰ هزار دانشجو رسیده است و این موضوع به معنای رشد ۱۰ درصدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه است.

او افزود: امسال ثبت نام دانشجویان جدید الورود در مقطع کاردانی حدود ۸۰ درصد و در مقطع کارشناسی ناپیوسته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است و از آنجایی که دانش آموزان رغبت زیادی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه دارند امیدواریم که این رقم در سال‌های آینده هم رشد پیدا کند.

صالحی عمران با بیان اینکه هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتقای مهارت به منظور کمک به اقتصاد کشور است، تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا فعالیت می‌کند و همین عامل باعث شده است تا رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار داشته باشد.

او تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی فعالیت می‌کند و خانواده‌هایی که نگران موضوع اشتغال فرزندان خود هستند باید بدانند که با تحصیل در یک دانشگاه مهارتی در آینده فرزندشان با معضل اشتغال رو به رو نخواهد بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: یادگیری مهارت و فن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از راه‌های تضمین آینده شغلی است که شاید دانشگاه‌های نظری خیلی روی این موضوع تمرکز نکنند، اما دانشگاه‌های مهارتی بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای و شغلی عمل می‌کنند.

تحصیل ۱۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای

صالحی عمران تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی دارای ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده در سراسر کشور است و ۱۵۰ هزار دانشجو در سطح کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

او درباره برنامه ریزی دانشگاه فنی و حرفه ای برای حضور دانشجویان جدید الورود گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به  تمامی دانشکده‌های سراسر کشور اعلام کرده است که آموزش ها در این ترم به صورت کاملا مجازی آغاز شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: آموزش ترکیبی بیشتر مورد پسند دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، اما با توجه به شرایط فعلی ویروس کرونا و تعطیل شدن آموزش‌های حضوری دانشگاه‌ها کلاس‌ها به شیوه مجازی برای دانشجویان برگزار می‌شود . 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.